ЗДАТНІСТЬ ДО ПОСТІЙНОГО НАВЧАННЯ - КЛЮЧОВА НАВИЧКА КМАНІВЦІВ

ЗДАТНІСТЬ ДО ПОСТІЙНОГО НАВЧАННЯ - КЛЮЧОВА НАВИЧКА КМАНІВЦІВ Найменші вихованці Київської МАН лише починають працювати над власними стартапами та науковими дослідженнями, але мають найважливіше – здатність до постійного навчання та розвитку за межами шкільної програми. На 10-річчя нашого комунального позашкільного навчального закладу особливо приємно поділитися прикладом того, як будують найменші вихованці свій впевнений шлях до наукових звершень!
Сьогодні знайомимо вас зі Святославом Кривенком, учнем п’ятого класу школи № 57 з поглибленим вивченням англійської мови, вихованцем «Школи юного науковця», відділень економіки та комп'ютерних наук Київської МАН, учасником проекту "Економісти без меж". Юний дослідник має досить різнопланові захоплення та високі досягнення. Судіть самі. На міжнародній арені хлопець є переможцем етапу Тінкерівського турніру з програмування для дітей 2020 (Tynker, Silicon Valley, USA) та одержав сертифікат учасника Міжнародного дитячого літнього табору «Метрополітен опера 2020». Вітчизняні його трофеї включають І місце на Всеукраїнському фестивалі-конкурсі мистецтв "Мелодія моєї мрії 2020 " у номінації "Інструментальне мистецтво" (бандура), ІІ місце на ІІІ Всеукраїнському фестивалі-конкурсі творчої молоді "Срібне сяйво 2020" у номінації "Інструментальна музика"  (бандура), ІІ місце у Міському конкурсі дитячої та юнацької творчості "Збережемо воду/H20 2019" до Міжнародного дня водних ресурсів у номінації "Кращий плакат-заклик" від КП "Київський Міський будинок природи".

Своє майбутнє Святослав пов’язує насамперед зі сферою високих технологій: "Програмування мене зацікавило тим, що за його допомогою можна зробити майже все на світі, і мені це подобається! Зараз мені десять років, а програмувати я почав з шести на code.org. Спочатку використовував лише блоки, як-от Scratch, а віднедавна познайомився з «дорослими» мовами програмування, переважно на платформах CodeCombat та CodeMonkey. П'ятитижневий курс «ІТ марафон. Програмування для всіх» від освітнього центру FivOne у вересні-жовтні 2020 року зацікавив мене тим, що його може пройти будь-хто, незалежно від віку (учасниками були 99 осіб віком від 10 до 53 років) і попередніх умінь, і що за його допомогою я ближче познайомився відразу з трьома найпопулярнішими мовами програмування, які подавалися у порівнянні. Про існування мов Python та JavaScript я вже знав, а про С++ почув уперше від викладачів марафону. Мені закортіло вибороти можливість займатися безкоштовно. І в мене вийшло, оскільки мою мотивацію було визнано однією з найпереконливіших і я був одним з наймолодших учасників! Заняття проходили дистанційно на Telegram-каналі, що є ідеальним форматом під час епідемії, як на мене. Також не треба витрачати час на дорогу, підлаштовуватися під розклад тощо. Якщо не засвоїв інформацію з першого разу, маєш змогу переглядати презентації та відео по кілька разів у будь-який час доби у будь-якому місці. Складно було лише на початку, коли я звикав до цього формату. Також наприкінці кожного тижня треба було складати тест і давати 100% правильних відповідей, щоденно виконувати домашні завдання - індивідуально та у команді. Можна не з першої спроби, але конче треба було розібратися в кожному питанні й зрештою знайти правильну відповідь на кожне з них. Інакше зійдеш з дистанції та не отримаєш доступ на наступний тиждень. Якщо щось геть не розумієш, можна попросити про допомогу в чаті. Найбільше сподобалось, що теорії в курсі мало, а практичних та домашніх завдань досхочу. Навіть не думав, що мені буде цікаво тестувати одні й ті ж короткі програми й перевіряти, як зміна параметрів впливає на результати, але це реально затягує.

Я вже навчився писати кілька найпростіших програм. Зрозумів, наскільки уважним треба бути, якщо хочеш, щоб код працював. Зараз я хочу більше дізнатися про стандартні бібліотеки та їхні можливості, а також навчитися ними користуватися; зрозуміти, як я можу застосовувати ці знання й уміння, наприклад,  для Інтернету речей. Також мене цікавить створення комп’ютерних програм для освітніх та наукових проєктів у гуманітарній сфері, особливо для потреб лінгвістики (чим займається моя мама) та музики (чим планує професійно займатися моя сестра).  Найбільший проєкт на найближче майбутнє  – розробити власний стартап, поєднавши програмування, музику й освіту. Але докладніше я розкажу про нього згодом."

Особливо приємно, що засновницею, керівницею та викладачкою освітнього центру FivOne є Каріна Семенко, випускниця відділень технічних та комп'ютерних наук Київської МАН, переможниця багатьох українських та вітчизняних конкурсів. На сьогодні Каріна має 103 успішно завершених онлайн-курсів на різних платформах. Вона сертифікована експертка з онлайн-освіти  від Університету Пенсільванії (США). Створює онлайн-курси, розробляє інноваційні навчальні програми та організовує освітні заходи.

Пишаємось нашими талановитими вихованцями та випускниками. Радіємо тому факту, що наші найяскравіші випускники сприяють розвитку наших найменших вихованців нарівні з нашими педагогами.

 

Версія для друку Опубліковано: 19 Листопада 2020