ПРОЄКТ
"Поговоримо про..."
Карантин не стає на заваді навчанню у відділенні суспільних комунікацій. Так, взяти інтерв’ю онлайн – це теж набір певних навичок, проте найголовніше, аби матеріал зрештою все одно був цікавим! А з нашими інтерв’юйованими – керівниками відділень КМАН – інакше просто не буває. Отже, вітайте! Серія інтерв’ю #Карантинview (ага, карантинний погляд, не інакше), яку підготувала вихованка відділення суспільних комунікацій Ольга Камінська, до речі, Оля і проілюструвала матеріали самостійно.
Чекаємо на ваші відгуки!
Поговорімо про
відділення МАТЕМАТИКИ
Сьогодні розмовляємо з Оленою Миколаївною Бігдан з відділення математики Київської МАН.
- Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
Структурованість (математики люблять все «розкладати по поличках»)
Активність (математика – наука для активних)
Геніальність (люди, які вивчають та навчають мови, якою описується Всесвіт, – апріорі геніальні)
- Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
Діти, зацікавлені математикою, відрізняються від однолітків. Вони «дивні», так «дивні» та навіть дивовижні у своїй безпосердній зацікавленості всім навкруги, бо математичні задачі, – вони про все, що нас оточує. Тому, зазвичай, наші вихованці досить обізнані у різних сферах. Нашим учням легко підкорюються інші наукові напрямки, бо математика – це, такий собі тренувальний майданчик для мізків, що нарощує інтелектуальну масу, привчаючи дітей аналізувати отриману інформацію, приводити аргументи на користь своїх суджень, спростовувати хибні припущення, виправляти помилки… Тому наших учнів важко ошукати, бо в них розвинене критичне мислення; в них є розуміння того, що будь-яка проблема має вирішення, та ба більше, вони можуть ще пошук вирішення проблеми розкласти на послідовні етапи та вперто йти до мети, бо помилка для них – не трагедія, а стимул для подальшого розвитку; вони активні та працьовиті, бо ліниві не витримають темпу та конкуренції, а конкуренція – це прогрес.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році?
Намагатися частіше об’єднувати дітей, зацікавлених математикою з дослідниками з інших наукових напрямів для спільних проєктів. Щоб STEM-проєкти були не тільки в планах і в теорії, а й на практиці.
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Карантин обмежив дослідників у живому спілкуванні, але не зупинив пошукової діяльності. Діти ефективніше використовують свій час. Зміна формату навчання загалом впливає на якість знань, але у випадку роботи з вмотивованими учнями втрати мінімальні. Ми не можемо чекати повернення до старої форми навчання, бо це декілька кроків назад, тому кожен викладач у відділенні шукає зручні та ефективні прийоми роботи з дітьми. Карантин дав нам чітке усвідомлення незамінності живого спілкування.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Планувати та не відкладати на останній момент.
Винятки бувають завжди, вони підтверджують правила.
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Цікавезне, неабияк перспективне, вкрай необхідне, неочікуване, ЗОВСІМ НЕСТРАШНЕ!
Поговорімо про
відділення ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ
Сьогодні розмовляємо з Іриною Григорівною Литвинець, методистом відділення фізики та астрономії Київської МАН.
1. Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
НАУКА, ІННОВАЦІЯ, ПРОГРЕС..
2. Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
Ті, що хочуть пізнати оточуючий світ. Бажають зрозуміти та осягнути закони природи. Ті, кого цікавить справжня наука та переслідує жага дослідження та нових відкриттів.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році?
Екскурсійні поїздки для учнів, переможців 2-го етапу МАН, до наукових установ світу на тиждень, чи на два. Якщо там можна буде провести певні короткі дослідження, то буде взагалі круто!
Окрім ЦЕРНу є ще багато різних цікавих місць.
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Відділення змогло налагодити успішну дистанційну роботу з учнями. Але, нажаль, внаслідок карантину зменшилась загальні кількість учнів, учасників МАН.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Допитливих, працьовитих та вмотивованих учнів треба всіляко підтримувати!
Невідступно
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Дослідницьке, наукове, захоплююче, цікаве, розвиваюче.
Поговорімо про
відділення ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ
Сьогодні розмовляємо з Вікторією Юріївною Черненко, завідувачкою відділення хімії та біології Київської МАН.
1. Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
Знання,дослідження, новаторство.
2. Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
Вихованці приходять різні, але їх всіх об’єднує прагнення до самовдосконалення, пошук нових рішень в обраній галузі та невпинний рух вперед.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році?
Міжнародну наукову школу (офлайн), спільно з унівеситетами Польщі та Німеччини.
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Уже рік ми живемо в умовах карантинних реалій, але й до тепер адаптуємося. У відділенні йде активно онлайн робота, проте ми як і всі мріємо дивитися нашим вихованцям в очі не через монітори компютерів чи екрани телефонів.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Ми керуємось в роботі не кредо, а принципами:небхідності постійного розвитку, відповідальності та порядності.
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Відповідальні, наполегливі, креативні, компетентні, результативні.
Поговорімо про
відділення ФІЛОСОФІЇ ТА СУСПІЛЬСТВОЗНАВСТВА
Сьогодні розмовляємо з Тетяною Юріївною Кот, завідувачкою відділення філософії та суспільствознавства Київської МАН.
1. Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
Інтелектуал! Аналітик! Стратег!
2. Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
Наші вихованці – це синергія науковості, партнерства, захопленості та наставництва. Однозначно різняться з-поміж однолітків, вони – вдумливі, «глибокі», мають серйозний background (як в знаннях, так і в особистому досвіді), вони «спраглі» до пошуку/пізнання, а ще вони розгублені. Наш вихованець не можливий без мислення та сумніву. І це стосується всіх без виключень: і філософів, і «сухарів»-юристів, і педагогів-коучів, і релігієзнавців нових культів.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році?
З найбільш грандіозного (мрійливого) може бути: Конгрес «Junior та просторовий розвиток».
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Карантин змусив шукати нові форми презентації/подачі матеріалу; додаткові можливості роботи; альтернативні шляхи мотивації себе та колективу/учнів/вихованців. Опанування сучасних діджитал-інструментів (застосунків та програм) для роботи в режимі онлайн, практичних навичок створення інтерактивних форматів навчання й утримання уваги учнів при дистанційному навчанні, набуття навичок щодо подачі освітнього контенту як додаткового інструменту навчання.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Життя це виклик! А виклик є можливістю та трансформацією на шляху до результату! Цей девіз застосовується завжди і винятків бути не може.
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Відділення філософії та суспільствознавства це команда: Мислячих, Креативних, Сучасних, Оригінальних, Вмотивованих!
Поговорімо про
відділення НАУК ПРО ЗЕМЛЮ
Сьогодні розмовляємо з Савчуком Іваном Григоровичем, завідувачем відділення наук про Землю Київської МАН.
1. Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
Фаховість, взаємопідтримка, дружність.
2. Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
У нас у відділенні вчаться учні від 12 років, які захоплюються подорожами. Вони мають багатий духовний світ та творчо ставляться до вирішення завдань. Без наполегливості, затятості, запалу у душі неможливо стати вихованцем КМАН.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році
Мандрівку з вихованцями відділення по найвеличнішим пам’яткам Всесвітньої спадщини людства.
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Ми фактично перейшли на індивідуальну форму роботи, підлаштовуючись під особливості навчального процесу кожного вихованця. Докорінних змін зазнали форми роботи. Нині акцент робиться не лише на особисті наукові потреби учнів, а й їх педагогічних керівників. Тому запроваджена модель запрошених лекторів дозволяє задовільнити запити всіх вихованців відділення у засвоєнні нових знань, а відкрита форма таких занять сприяє популяризації КМАН серед широкого загалу вчителів та учнів України.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Чесність та доброзичливість. Ми завжди стверджуємо вихованцям, що насамперед слід бути чесними з самим собою та нести добро у світ, утверджуючись як юні дослідники.
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Якщо підбирати прикметники до слова “навчання”, то в нашому відділенні воно:
Захопливе
Цікаве
Впевнене
Індивідуальне
Самостійне
Поговорімо про
відділення УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА МИСТЕЦТВОЗНАВСТВА
Сьогодні розмовляємо з Іваненко Іриною Миколаївною, завідувачем відділення української філології та мистецтвознавства Київської МАН.
1. Якби потрібно було описати ваше відділення трьома іменниками, то які слова Ви б обрали?
Мова, нація, інтелект.
2. Які вихованці приходять до Вас займатися наукою? Вони відрізняються від однолітків? Без чого ніколи не стати вихованцем КМАН, зокрема Вашого відділення?
До нас переважно приходять діти, налаштовані на глибоке дослідження культурних та наукових проблем. Це така творча інтелігенція, яка отримала все, що можна було, від ЗЗСО, і шукає контактів вже з науковцями. Часто це діти з музичною освітою, художники. Дивлячись на роботу деяких з них, ми переконані, що років за 8 побачимо їх в структурах НАНУ. Звичайно, їм цікаво спілкуватися з людьми такого ж плану, як вони самі. Бо в одному ЗЗСО їм складно буває знайти однодумців.
Ми переконані, що ані в нашому, ані в будь-якому іншому відділенні ніколи не було і не буде дітей, для яких знання не є цінністю. Якщо люди не прагнуть до нової інформації, їм не цікаве спілкування з науковою елітою та формування інтелектуального середовища, вони ніколи не прийдуть в Київську МАН, навіть якщо їх приведуть вчителі, будуть за руку водити батьки, з цього нічого не вийде. Наукова робота – це абсолютно добровільна справа.
3. Якби можна було планувати без жодних обмежень, не зважаючи на жодні перепони, що найграндіознішого Ви б запланували в наступному навчальному році?
Спеціалізований відеокурс «Мій перший дослідницький проєкт у гуманітаристиці» та робочий зошит для нього. Цей курс дав би можливість на 100% розібратися з питаннями наукового пошуку всім киянам. Навіть тим, хто раніше взагалі для себе не розглядав цю галузь. Але зараз не хочемо спойлерити.
4. Як вплинув карантин на дослідницьку та пошукову роботу? Світ змінився кардинально, а які зміни сталися у Вашому відділенні?
Можна визначити кілька змін, які відбулися:
1. Ми всі звернулися до сучасних тем дослідження. Можна назвати добру сотню нових тематик, з якими працюємо ми та наші вихованці. Яскравий приклад – дослідження фейків.
2. У нас побільшало учнів та учениць молодшого віку – це 5-6 класи. За умов дистанційного навчання їм легше втрапляти на заняття. Батьки не бояться їх відпускати до нас. Але це наштовхує на необхідність робити для таких учнів окремі групи. Потенціал у них, до речі, чималий.
3. У нас стало більше подій в онлайні. Ті самі флешмоби наразі дуже актуальні. Їх можна провести без порушення правил карантину.
Що ж до нашої роботи, то ми стали більш технічними. Осучаснили процеси викладання. Так, наші керівники секцій пройшли цілий марафон, аби опанувати віртуальне тестування, роботи з онлайн-дошками та подібне. Це дуже подобається вихованцям. Вони бачать, що сучасна гуманітаристика – то не темна бібліотека, а цілком медійна та сучасна галузь. І це дуже піднімає попит на наші освітні послуги.
5. Який девіз у керівника (Ваше відділення) відділення? Ви дотримуєтесь його невідступно, чи бувають винятки?
Його можна сформувати так:
«Будь фахівцем у своїй справі, і тобі підкориться світ».
Цей девіз повністю втілює наш підхід до роботи. За що б ми не бралися, ми намагаємося то робити якнайкраще з професійної точки зору. Якщо самі чогось не знаємо, завжди звертаємось до консультацій. І це завжди спрацьовує. Такий підхід дає змогу вирішувати будь-які конфліктні моменти, якщо вони виникають, робити рекламу своєму відділенню і професійно зростати.
6. Щоб прорекламувати ваше відділення учням, які нічого не знають про КМАН, якими б 5 прикметниками Ви скористалися?
Науковий, нестандартний, приголомшливий, інтерактивний, медійний
Взагалі у нас є чудовий варіант для реклами нашого відділення:
«За 10 років у світі не буде жодної галузі для людей, окрім гуманітаристики. Інших замінить комп’ютер. Якщо ви розраховуєте втрапити в майбутнє, приходьте до нас вже зараз. Ми допоможемо вам підкорити світ».