І (районний) етап
Всеукраїнського Конкурсу - захисту

І (районний) етап Всеукраїнського Конкурсу - захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України проводиться у 10 районах м. Києва та в Наукових товариствах учнів (НТУ) - афілійованих членах Київської МАН.

Участь можуть брати здобувачі освіти закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти віком від 14 до 18 років.

 

Як потрапити на І етап Конкурсу - захисту?

ДЛЯ УЧНІВ

Запитай у своєму закладі освіти,
чи подають вони роботи на I етап.

Якщо так - подавай з ними.
Якщо ні - звернися до керівника секції Київської МАН. Ти маєш право подати роботу через секцію, якщо працював в ній в цьому навчальному році. 

Детальніше дивись Тут

ДЛЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ/ВЧИТЕЛЯ

  • Алгоритм для закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти (Дивись Тут);
  • Алгоритм для афілійованого члена Київської МАН
    (Дивись Тут)

 

НОРМАТИВНА БАЗА
Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України

 

З чого почати?

Написання науково-дослідницької роботи — це процес, що включає кілька послідовних етапів. Вони допомагають організувати дослідження, забезпечують його якість і зрозумілість. Ось ключові етапи:

ВИБІР ТЕМИ

  • Оберіть актуальну тему, яка вас цікавить і має наукове значення. (Поради дивись Тут)
  • Упевніться, що для розкриття теми є достатньо джерел інформації та що вона відповідає вашій секції.
  • Сформулюйте тему так, щоб вона була конкретною та зрозумілою.
  • З орієнтовною тематикою та зразками робіт можна ознайомитись Тут

ПОСТАНОВКА МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ

  • Мета: Визначте, чого ви прагнете досягти своїм дослідженням (наприклад, вивчити, довести, запропонувати).


  • Завдання: Пропишіть послідовні кроки для досягнення мети.


ОПРАЦЮВАННЯ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ

  • Проведіть аналіз наукової літератури, статей, книг, досліджень, які стосуються вашої теми.
  • Зберіть матеріали, які стануть основою вашої роботи (дані, теоретичні відомості).
  • Використовуйте достовірні джерела: наукові журнали, праці експертів, офіційні сайти.

ФОРМУВАННЯ ГІПОТЕЗИ

  • Висуньте припущення, яке ваше дослідження має підтвердити чи спростувати.

  • Гіпотеза має бути логічною, чіткою і базуватися на попередньому аналізі літератури.

ВИБІР МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ

  • Визначте, як саме ви будете проводити дослідження (експеримент, аналіз, моделювання, спостереження тощо).
  • Обґрунтуйте вибір методів і підготуйте необхідні інструменти (питальники, обладнання, програми тощо).

ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

  • Реалізуйте дослідницький план: проведіть експеримент, зберіть дані, проведіть спостереження.

  • Документуйте процес і результати для подальшого аналізу.

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ

  • Опрацюйте отримані дані: проведіть статистичний або якісний аналіз.
  • Зіставте результати із гіпотезою: чи підтверджується ваше припущення?
  • Виділіть основні висновки, які можна зробити з вашого дослідження.


НАПИСАННЯ РОБОТИ

  • Робота повинна складатися з чіткої структури
    (Дивись Тут)

  • При написанні роботи потрібно чітко дотримуватись Вимог до її оформлення (Дивись Тут)
  • З рекомендаціями щодо написання роботи можна ознайомитись Тут
  • Особливу увагу зверніть на оформлення Списку використаних джерел (Дивись Тут)

ПІДГОТОВКА ДО ЗАХИСТУ

Захист передбачає:

1. ЗАОЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ дослідницьких проєктів членами журі.

2. ПОСТЕРНИЙ ЗАХИСТ: учасник представляє свої результати у вигляді постера (інформаційного стенда) та відповідає на запитання членів журі.

Як підготуватись?

  • Підготуйте постер. У цьому тобі допоможуть рекомендації щодо його створення (Дивись Тут)
  • Підготуйтесь до постерного захисту. У цьому тобі допоможуть рекомендації щодо підготовки
    (Дивись Тут)

 

Чим відрізняється ПОСТЕРНИЙ ЗАХИСТ від НАУКОВОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ можна дізнатись Тут.

3. НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ: учасники демонструють результати свого дослідження, пояснюють його актуальність, мету, методи, основні результати та висновки. Після виступу журі та інші учасники ставлять запитання.

Як підготуватись?

  • Зробіть якісну презентацію: Використовуйте зрозумілі слайди, графіки та ілюстрації.
  • Відпрацюйте виступ: Підготуйте план виступу, щоб урахувати всі важливі елементи роботи. Чітко дотримуйтесь регламенту. Репетиції допоможуть уникнути хвилювання.
  • Підготуйте відповіді на можливі запитання: Поміркуйте, які аспекти вашої роботи можуть викликати інтерес або сумніви.
  • Будьте готові до дискусії: Вмійте аргументувати свої висновки та визнавати можливі обмеження роботи. 

ВРАХУВАННЯ КОМЕНТАРІВ
І ДООПРАЦЮВАННЯ

  • Якщо під час захисту або попереднього рецензування були зауваження, врахуйте їх для вдосконалення роботи.
  • Учасник має право подати на Конкурс дослідницьку роботу, яка була представлена у попередні роки, за умови, що така робота містить суттєве доопрацювання з отриманням принципово нових результатів.

ПОРАДИ ДЛЯ УСПІХУ

  • Плануйте час для кожного етапу, щоб уникнути поспіху.
  • Консультуйтесь із науковим керівником на всіх етапах роботи.
  • Виконуйте все крок за кроком і не бійтеся ставити запитання, якщо щось незрозуміло.

Ваше дослідження стане успішним, якщо ви поставитесь до процесу серйозно та з цікавістю!

 

НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ

Чи є обов’язковим написання науково-дослідницької роботи з усіх секцій, які обрав учень під час реєстрації?

Написання науково-дослідницької роботи в усіх обраних секціях не обов’язково. Учні відвідують заняття секцій, за бажанням беруть участь у конкурсах, конференціях та інших заходах наукового спрямування.

Хто допомагає писати роботу?

Дослідницьку роботу учень виконує самостійно за консультативної підтримки вчителя, керівника секції та наукового керівника (за наявності).

Чи всім надається науковий керівник?

Кожному учню допомагає у виконанні дослідницької роботи педагогічний керівник та керівник секції. Якщо тема дослідницької роботи потребує спеціалізованої допомоги, керівник секції може звернутися до науковців з відповідних лабораторій, університетів або інших наукових і культурних установ. Процес підбору наукового керівника залежить не тільки від наявності професіонала у відповідній галузі, але й від його готовності взяти учня під своє наставництво.

Чи обов’язково мати керівника?

Учень може організувати свою роботу самостійно. 

Який початковий алгоритм взаємодії учня з керівником секції?

Щоб розпочати взаємодію з керівником секції, зареєструйся на сайті Київської МАН (www.kman.kyiv.ua) та обери напрям, який тебе цікавить. Після реєстрації з тобою зв’яжеться керівник обраної секції, щоб відповісти на всі запитання. Розкажи про свої інтереси, ідеї та матеріали (за наявності) для кращого розуміння твоїх цілей і потенційної теми дослідження.

Як знайти контакти керівників секцій?

Контакти керівників секцій можна знайти на сайті Київської МАН. Для цього обери потрібний  напрям за посиланням https://kman.kyiv.ua/ua/obery-naukovyj-napryam і у вкладці «Розклад роботи укомплектованих секцій» знайдеш контактні дані керівників.

Якщо інформації немає, звернися на гарячу лінію Київської МАН.

Чи є в наявності необхідне обладнання для проведення дослідів?

Так, є.  Учні виконують свої дослідження у супроводі науковців на базі відповідних лабораторій та під пильним наглядом керівників секцій.

Хто потрапляє на III етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України?

Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України має три етапи:

I етап – районний (проводиться у 10 районах м. Києва та в НТУ - афілійованих членах Київської МАН);

II етап – міський;

III етап – всеукраїнський.

На III етап потрапляє один учень кожної з секцій, який набрав найбільшу кількість балів за результатами проведення II (міського) етапу конкурсу-захисту, посів І місце за рейтингом у відповідній секції.

Який термін подачі науково-дослідницьких робіт на ІІ етап Конкурсу-захисту?

Термін подачі науково-дослідницьких робіт на ІІ етап Конкурсу-захисту кожного навчального року  затверджується наказом КЗПО «Київська Мала академія наук учнівської молоді».

Коли відбудеться Конкурс-захист робіт?

Кожного навчального року Міністерство освіти і науки України видає наказ «Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України». Цим наказом визначаються термін проведення І етапу Конкурсу-захисту, термін подачі науково-дослідницьких робіт та документів на ІІІ етап Конкурсу-захисту.

Кожного навчального року наказом Департаменту освіти і науки м. Києва затверджуються терміни проведення І, ІІ, ІІІ етапів Конкурсу-захисту.

Чи є можливість отримати матеріальне заохочення своєї діяльності у Київській МАН?

Переможці III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України мають змогу отримати стипендію Президента України.

Також МАН може надати матеріальну підтримку для участі в міжнародних заходах, які проводяться за кордоном, у межах затвердженого фінансування.

Існують й інші можливості. Наприклад, наш вихованець Ігор Клименко став кращим студентом світу та отримав грант на 100 тисяч доларів.

Яка користь від участі в Конкурсі-захисті та інших проєктах Київської МАН?

Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт МАН ‒ це унікальний досвід! Тут ти навчишся презентувати свої ідеї, аргументувати їхню важливість і знаходити рішення для актуальних проблем. Спілкування з науковцями, експертами та іншими ентузіастами сприяє обміну досвідом та генерації інновацій. Ти матимеш змогу випробувати себе в ролі дослідника, представляти свої проєкти на всеукраїнському та міжнародному рівнях і отримувати цінні поради від професіоналів.

Конкурс об’єднує молодих людей, які прагнуть вирішувати важливі соціальні та екологічні проблеми, інвестувати в розвиток нових технологій та шукати інноваційні рішення для покращення світу. Тут ти знайдеш однодумців, з якими можна обмінюватися ідеями та досягненнями. Найкращі учні можуть отримати стипендію Президента України, стипендію Київського міського голови та інші відзнаки.

Проєкти Київської МАН не лише поглиблюють твої знання, а й розвивають практичні навички, стимулюють мотивацію, допомагають у професійному самовизначенні. Участь відкриває доступ до стартап-інкубаторів, міжнародних конкурсів та олімпіад, формуючи конкурентоспроможних молодих лідерів. Як показує досвід, вихованці Київської МАН досягають успіху у навчанні, кар’єрі та реалізують свої ідеї на практиці.

 

 

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ


 

                       

Версія для друку Опубліковано: 19 Листопада 2024
Помилка...
Запит підтверджено!
Увійдіть, використовуючи новий E-mail.
Запит підтверджено!
Увійдіть, використовуючи новий пароль.
Реєстрацію підтверджено!
Увійдіть, використовуючи свій E-mail і пароль.