БЕЗПЕКА В INTERNET

 

Вдосконалення інформаційних технологій створює умови для ефективного розвитку сучасного суспільства. Комунікаційні засоби стали невід’ємною складовою життя людей у всіх сферах діяльності. Мобільні телефони, комп’ютери та Інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку та творчої самореалізації особистості.

 

ТИПИ ЗАГРОЗ

 

Стосуються особистої безпеки:

  1. Ознайомлення з порнографічними матеріалами, ненормативною лексикою, інформацією суїцидального характеру, расистського, ненависницького чи сектантського змісту.
  2. Загроза отримання недостовірної чи неправдивої інформації.
  3. Формування залежності (ігрової, комп’ютерної, інтернет).
  4. Спілкування з небезпечними людьми (збоченці, шахраї, грифери).
  5. Залучення до виконання протиправних дій (хакерство, порушення прав та свобод інших).

Стосуються загрози витоку персональної інформації:

  1. Розголошення персональної та конфіденційної інформації (прізвища, імена, контакти, секретні дані кредитних карток, номери телефонів).
  2. Загроза зараження ПК вірусами різної категорії.
  3. Небезпека завантаження програм зі шкідливими функціями.







Стосуються безпеки інших:

  • Матеріали, існування та використання яких може стати причиною посягання на безпеку оточуючих (наприклад, інформація про створення вибухівки).
  • Свідоме та несвідоме введення в оману інших.
  • Вчинення протиправних дій, що тягнуть за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
  • Кібербулінг — свідоме цькування та приниження, передусім однолітків.



 


 

ОСНОВНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ІНТЕРНЕТІ

 

Для батьків:

  • Розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини.
  • Поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються.
  • Цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють.
  • Вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*.
  • Наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома.
  • Навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів.
  • Контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо).
  • Цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом.
  • Навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій.
  • Переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу.
  • Інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах.
  • Розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Для дітей:

  • Небажано розміщувати персональну інформацію в Інтернеті.
  • Не відповідайте на спам (небажану електронну пошту).Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди.
  • Пам’ятайте, що віртуальні знайомі можуть бути не тими, за кого себе видають. Не зустрічайтесь в реальному житті з людьми, якими ви познайомились в Інтернеті. Якщо ваш віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він спокійно зреагує на вашу турботу про власну безпеку.
  • Ніколи не пізно розповісти дорослим, якщо вас хтось образив, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.
  • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  • Дотримуйтесь етики спілкування. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами. У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як “спам”, і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!


Версія для друку Опубліковано: 19 Серпня 2021
Помилка...
Запит підтверджено!
Увійдіть, використовуючи новий E-mail.
Запит підтверджено!
Увійдіть, використовуючи новий пароль.
Реєстрацію підтверджено!
Увійдіть, використовуючи свій E-mail і пароль.