Початок роботи новоствореного відділення суспільних комунікацій

Початок роботи новоствореного відділення суспільних комунікацій 21 вересня відбулася настановча сесія новоствореного відділення суспільних комунікацій Київської Малої академії наук. В Малій актовій залі Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка зібралися учні київських шкіл, їхні педагоги та батьки, щоб дізнатися від наукових керівників секцій про плани роботи на наступний навчальний рік. Модерувала захід, який став своєрідною презентацією напрямів роботи нового відділення, його завідувач (а також керівник секції «Теорія та історія медіа»), кандидат наук із соціальних комунікацій, викладач Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка Ольга Юріївна Сухомлин. Зокрема, вона зауважила, що ще минулого року учні, які хотіли вивчати і досліджувати різноманітні медіа-явища, навчалися у відділенні української філології та мистецтвознавства в секції «Журналістика», підкреслила, що мова залишається вирішальним інструментом професійної реалізації сучасного медійника, проте для успішної медіадіяльності вкрай необхідними стають й інші навички, зокрема і технологічного характеру – окрім писати і говорити, сучасний журналіст повинен знімати, монтувати, зводити дані, знати основи інфографіки, володіти навичками просування контенту в мережі, розумітися на особливостях соцмереж, рекламувати, розуміти медіадизайн тощо. Саме розуміння нових вимог професії на запит часу і зумовило підтримку ідеї створення нового відділення директором КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», заслуженим працівником сфери послуг України, кандидатом хімічних наук Іриною Юріївною Поліщук, яка у своєму виступі говорила про виняткові можливості для саморозвитку, які дає Київська МАН, та необхідність для освітніх закладів бути модерновими та готовими надавати найактуальнішу інформацію та навички. Також пані директор побажала учням обрати цікавий напрям роботи та сповна скористатися можливостями фахових досліджень під кураторством викладачів університету.


З вітальним словом і побажаннями плідної та цікавої роботи до присутніх також звернувся заступник директора Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Віталій Михайлович Корнєєв, зауваживши, що МАНівський досвід робить абітурієнта бажаним для провідних закладів вищої освіти України, адже свідчить про певний рівень зацікавленості та компетенцій.



Керівник секції «Нові медіа», доктор наук із соціальних комунікацій, завідувач кафедри мультимедійних технологій та медіадизайну Вікторія Едуардівна Шевченко говорила про місію очолюваної секції, а саме: здійснювати дослідження крос-медійних проектів, блогінгу, соціальних медіа, медіадизайну, медійних технологій, цифрових стандартів, інструментів для просування контенту. Вона також окреслила, що навчання в секції дасть гарне підґрунтя для майбутнього оволодіння найзатребуванішими на ринку праці професіями: редактор мультимедійних видань, журналіст мультимедійних видань, аналітик комунікацій, контент-менеджер, контент-редактор, UI/UX-дизайнер, фахівець із SEOiSMM, моушн-дизайнер, медіадизайнер.



Керівник секції «Реклама і зв’язки з громадськістю», кандидат наук із соціальних комунікацій Антоніна Анатоліївна Іващук зазначила, що цілями секції є: розкрити творчі здібності учнів, а також створювати та аналізувати рекламні й PR-кампанії. Робота буде проводитися за такими напрямами: рекламна індустрія, піар-технології, суспільні комунікації, медіапсихологія, іміджологія. У виступі було зазначено, що в сучасних рекламних комунікаціях важливе місце посідає уміння правильно визначати цільову аудиторію та візуалізувати інформацію. В роботі секції учні будуть створювати рекламу, слухати майстер-класи провідних спеціалістів галузі, відвідувати екскурсії, аналізувати та досліджувати праці науковців.



Керівник секції «Медіамайстерність», кандидат наук із соціальних комунікацій Юлія Миколаївна Нестеряк розповіла про те, на кого розрахована новостворена секція, наголосивши при цьому, що розвиток творчих здібностей, креативного мислення – це запорука успішності в майбутньому. Підсумовуючи свій виступ, вона перелічила послідовні кроки, що ведуть до медіамайстерності. Першим кроком назвала приєднання до творчої команди секції медіамайстерності відділення суспільних комунікацій.



Голова журі міського етапу конкурсу-захисту, кандидат наук із соціальних комунікацій Ірина Дмитрівна Плехова у своєму виступі наголосила на тому, що дослідження мають бути самостійними й відповідати умовам наукової доброчесності. Також важливо, аби учні досліджували тематику, якою насправді цікавляться, й водночас уникали занадто загальних і непідйомних тем. Вузька тематика – запорука успішного власного дослідження, можливість продемонструвати власні напрацювання.



Узагальнюючи виступи колег, Ольга Юріївна також наголосила на необхідності найакцентованішого та найвідповідальнішого сповідування академічної доброчесності, яка передбачає: самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право; надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.



 



Настановча сесія, навіть після закінчення офіційної частини, а саме – виступів, продовжилася неформальними консультаціями та дружньою бесідою, бо однодумцям та захопленим однією справою завжди є про що щиро поговорити, поділитися спостереженнями, досвідом і теплими емоціями.



Версія для друку Опубліковано: 24 Вересня 2018