Медіапсихологія як новий погляд на сучасну ситему освіти

Медіапсихологія як новий погляд на сучасну ситему освіти 12 листопада у виставковому залі «Кобзарська світлиця» Українського дому відбувся семінар на тему «Медіапсихологія як основа інформаційної безпеки», організований Інститутом соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України. Найбільш активними його учасниками були представники лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, що керують експериментом із впровадження медіаосвіти. Це Наталя Олександрівна Обухова, що займається аудіальною медіакультурою, та Ганна Валентинівна Мироненко, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, що вивчає питання кіберкультури. Завідувач лабораторії, доктор психологічних наук Любов Антонівна Найдьонова коротко розповіла про лабораторію медіапсихології та проекти, що діють в інституті.


Учителі Краснопавлівського багатопрофільного ліцею Лозівської міської державної адміністрації Харківської області, які цілеспрямовано приїхали до Києва на семінар, розповіли про конференції  та проекти, в яких вони беруть участь. Так наприклад, дослідницька експериментальна робота на тему «Формування медіакомпетентності та медіаобізнаності ліцеїстів» . Наукові інтеграції елементів медіаосвіти у викладанні навчальних предметів, факультативних занять та позакласній діяльності» була представлена на розгляд аудиторії. Вчителі розповіли, що їхні вихованці також взяли участь в обласному практичному  семінарі-тренінгу «Практична медіаосвіта. Створення аудіо-візуальних продуктів» і представили на ньому елемент анімаційного кліпу до пісні С. Тарабарової «Хочу жити без війни». Учні презентували свій твір-звіт  на тему «Телевізійне уподобання в родині», що показав, які канали є найбільш привабливими для глядачів з точки зору подачі різної інформації; звіт у номінації «Діти-геймери», «Обирати тобі, юний друже!», що дав змогу зрозуміти, як часто батьки дозволяють дітям користуватися Інтернетом, яким іграм вони надають перевагу, до яких наслідків призводить постійне проведення часу онлайн. Такі дитячі роботи змушують замислитись над тим, як раціонально використовувати свій вільний час, перебуваючи у мережі, які програми варто, а які шкідливо переглядати, чому і як медіа впливає на психологічне здоров`я людини.





Любов Антонівна запропонувала наступні доповіді на зібраннях проводити у стилі «печа-куча», що дозволяє в швидкому темпі заслухати велику кількість виступів. Також вона представила присутніх на заході співробітників відділення хімії та біології Київської Малої академії наук учнівської молоді, заохотила учнів брати участь у роботі семінару.



Наталя Іванівна Череповська, кандидат психологічних наук, автор першої експериментальної програми медіакультури для 10 класу, представила частину досліджень, пов`язану з тим як протистояти інформаційним війнам на прикладі політичної ситуації в Україні, як розвивати критичне мислення, як медіаосвіта може сприяти розвитку  патріотизму.





Любов Антонівна наголосила, що пропонуючи дітям вивчати українське через кіномистецтво, театральне, музичне мистецтво, ми виховуємо патріотизм , любов до українського та почуття власної гідності.



Після прослуховування цікавих робіт, порушення важливих соціальних та морально-етичних тем, обговорення результатів роботи медіалабораторії, всім учасникам семінару вручили сертифікати. Зрештою, всі отримали масу задоволення та мали змогу поділитися власним досвідом. Сподіваємося, що охочих приєднатися до «команди» медіапсихологічної лабораторії стане ще більше.



Версія для друку Опубліковано: 18 Листопада 2015