Майстер-клас від Київської МАН для освітян столиці: «Інноваційні методи розвитку креативного мислення на уроках»

Відповідно до компетенцій, визначених експертами у 2017 р. на Світовому економічному форумі в Давосі, креативне мислення входить у ТОП-5 компетенцій найближчого десятиліття. За словами Джиммі Уейлса, критичне мислення – це спосіб мислення, при якому людина здатна відрізняти інформацію від фактів, а з урахуванням нових реалій, дана компетенція стає особливо затребуваною.
Едвард де Боно, британський психолог та письменник, що розробив систему організації мислення «Шість шапок мислення», наголошує на тому, що креативність та креативне мислення заохочує людей мислити поза сталими паттернами та дивитись на речі з іншої точки зору. Основними навичками креативного мислення є: генерування ідей, відкритість до нового, уява та цікавість, розсудливість і дивергентне мислення (пошук різних рішень для вирішення однієї і тієї самої проблеми).
Більшість досліджень, проведених педагогами та науковцями, свідчать про те, що креативність є найважливішою навичкою, що допомагає підготувати молодих людей до труднощів та викликів сучасного світу. Саме тому Київська МАН організувала майстер-клас, присвячений використанню різноманітних інструментів фасилітації та технік коучингу в навчанні та розвитку дітей:
- інноваційні методи навчання – звідки вони беруться і як навчитися
їх створювати;
- інструменти фасилітації в навчанні;
- коучинг у розвитку дітей;
- SCRUM як підхід до роботи на уроках;
- проекти як домашнє завдання;
- гейміфікація;
- як розвивати креативне і логічне мислення одночасно.
Значну увагу було приділено стратегіям використання під час навчання різних технік та кейсів, зокрема «трейлеру», візуалізації, методу Колба, моделі зворотного зв’язку тощо.
Під час майстер-класу використовувались такі групові форми роботи, як модерація, трейлер, мозковий штурм, фасилітація, а також індивідуальна фасилітація під час створення «кола успіху». Освітяни дізналися про принципи коучингу, його інструменти та формування компетентностей. Атмосфера під час заходу була дружньою та максимально сприятливою для співпраці, активного обговорення та спільного вирішення проблем, що хвилюють кожного сучасного вчителя. Учасники з ентузіазмом брали участь в ділових іграх та групових обговореннях, виконували практичні завдання, активно ділилися досвідом та ставили запитання.
В результаті майстер-класу учасники отримали навички застосування техніки «трейлер», методу Колба, створення «кола успіху» та моделі зворотного зв’язку «успіхи-уроки-зміни».
Керівників та вчителів освітніх закладів особливо зацікавили такі сучасні техніки, як коучинг та фасилітація. На одному подиху промайнули ігри та роботи в групах, які допомогли краще засвоїти отриманні знання.
Наприкінці присутні висловили побажання запроваджувати подібні майстер-класи в практику та включати до програми підвищення кваліфікації освітніх кадрів. Всі учасники отримали методичні матеріали, а також сертифікати, що засвідчують ефективне опанування програмою майстер-класу.
Раді, що керівникам освітніх закладів та вчителям сподобався цей діловий захід, і вони дізналися багато цікавого про різні інноваційні методи розвитку креативного мислення на уроках. Сподіваємось, що знання та навички, отримані під час майстер-класу, нададуть їм можливість активно застосовувати у своїй практичній діяльності такі інструменти, як коучинг на уроках під час перевірки домашнього завдання і мотивації до вивчення нової теми, фасилітація – інструмент вводу до нової теми, SCRUM як форма проведення уроків через проектний підхід тощо.
Учасники майстер-класу висловили подяку за корисно та цікаво проведений час бізнес-тренеру та методисту Київської МАН Дзюбі Наталії.