ІІІ Дитяча конференція «Вивчаймо Києво-Печерську лавру разом»

ІІІ Дитяча конференція «Вивчаймо Києво-Печерську лавру разом» 23 грудня 2011 року відділенням історії та географії Київської Малої академії наук учнівської молоді спільно з науковими співробітниками Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника було проведено ІІІ Дитячу конференцію «Вивчаймо Києво-Печерську лавру разом».


 Конференція проводилась у приміщенні, в якому розташована експозиція Музею історії Києво-Печерської лаври. Вітрини з унікальними експонатами створювали неповторну атмосферу причетності до творення історії.



 Учні, що виступили на конференції, висвітлили різні напрямки вивчення історії  Києво-Печерської лаври:




  • Історія формування чернечої обителі.


  • Історія поховання П.Столипіна на території Києво-Печерської лаври. Руйнації та поновлення його могили.


  • Життя та побут ченців Києво-Печерської лаври.


  • Печери Києво-Печерської лаври як культова та архітектурна пам’ятка.


  • Православна іконографія (на прикладі ікони «Антоній та Феодосій»).


  • Києво-Печерська лавра як центр монастирського цілительства.


  • Традиція розвитку лаврського  іконопису.



Метою участі учнів-членів Київської МАН була апробація матеріалу, зібраного для написання науково-дослідницьких робіт, який є тематично пов’язаним з історією Києво-Печерської лаври.



Нас потішив той факт, що роботам юних дослідників притаманні ґрунтовність зібраної інформації, чіткість, логіка та послідовність викладу матеріалу.



Особливо слід відзначити активність у підготовці до конференції учнів гімназії «Академія» та середньої загальноосвітньої школи № 181 Святошинського району. Зокрема, учениця 9 класу гімназії «Академія» Радченко Юлія проявила високий рівень підготовки у вивченні літератури церковнослов’янською мовою та Студійського уставу, прийнятого Феодосієм Печерським.



А от Шувалова Анастасія, учениця 9 класу тієї ж гімназії так захопилась вивченням барокової іконографії, що сама намалювала і оздобила різьбленням ікону Феодосія Печерського, яка і стала її  практичною роботою.



Варто зауважити, що діти продемонстрували не лише глибокі знання, а й власне бачення сьогодення монастирського життя і сприйняття проблеми церкви в Україні.



Наукові співробітники Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника запросили учасників конференції до подальшої співпраці та нагородили їх пам’ятними дипломами та невеличкими подарунками від організаторів.



Версія для друку Опубліковано: 26 Грудня 2011