Цікаве з історії Південно-Західної залізниці або як продовжується літня практика членів відділення наук про Землю

Цікаве з історії Південно-Західної залізниці або як продовжується літня практика членів відділення наук про Землю Південно-Західна залізниця − одна з найстаріших залізниць, невід’ємна частина національного залізничного транспорту сучасної України. Це була перша в Російській імперії велика залізниця довжиною 2167 кілометрів, що становило тоді 10% від усієї залізничної мережі держави. Південно-Західні – таку назву залізниці отримали через те, що колії мали відповідне розташування стосовно центральних районів величезної імперії.




Офіційно рух  залізницею було відкрито 7 червня (26 травня) 1870 року. Об 11 годині 30 хвилин з Києва вирушив перший поїзд, що прибув у Бірзулу (нині Котовськ, за 22 кілометри від станції Балта) о 6 годині 27 хвилин наступного дня. Так було покладено початок існуванню Південно-Західної залізниці, яка більше 140 років перевозить пасажирів та вантажі в різні куточки України та світу.





До ювілею залізниці,  2011-го року, у Києві було відкрито музей  історичного  рухомого складу Південно-Західної залізниці. В експозиції − потяги, тепловози, електровози, залізничні вагони, дрезина, семафор, паровозна колонка для води.



 Одного червневого полудня на 14-туколію Київського залізничного вокзалу прибула група допитливих географів-МАНівців, яка намагалася зрушити з місця старовинний потяг, відпочити в купе прем’єр-міністра Російської імперії П. Столипіна, прийняти душ у вагоні секретаря ЦК КПУ В. Щербицького, пробігтися вугільним бункером та постояти на потязі (у кращих традиціях бойовиків минулого століття).





До нових зустрічей, юні дослідники!



P.S.   Всі експонати музею залишилися неушкодженими.



Версія для друку Опубліковано: 26 Червня 2014