КМАН Київська Мала академія наук

Цікаве з історії Південно-Західної залізниці або як продовжується літня практика членів відділення наук про Землю

Цікаве з історії Південно-Західної залізниці або як продовжується літня практика членів відділення наук про Землю Південно-Західна залізниця − одна з найстаріших залізниць, невід’ємна частина національного залізничного транспорту сучасної України. Це була перша в Російській імперії велика залізниця довжиною 2167 кілометрів, що становило тоді 10% від усієї залізничної мережі держави. Південно-Західні – таку назву залізниці отримали через те, що колії мали відповідне розташування стосовно центральних районів величезної імперії.




Офіційно рух  залізницею було відкрито 7 червня (26 травня) 1870 року. Об 11 годині 30 хвилин з Києва вирушив перший поїзд, що прибув у Бірзулу (нині Котовськ, за 22 кілометри від станції Балта) о 6 годині 27 хвилин наступного дня. Так було покладено початок існуванню Південно-Західної залізниці, яка більше 140 років перевозить пасажирів та вантажі в різні куточки України та світу.





До ювілею залізниці,  2011-го року, у Києві було відкрито музей  історичного  рухомого складу Південно-Західної залізниці. В експозиції − потяги, тепловози, електровози, залізничні вагони, дрезина, семафор, паровозна колонка для води.



 Одного червневого полудня на 14-туколію Київського залізничного вокзалу прибула група допитливих географів-МАНівців, яка намагалася зрушити з місця старовинний потяг, відпочити в купе прем’єр-міністра Російської імперії П. Столипіна, прийняти душ у вагоні секретаря ЦК КПУ В. Щербицького, пробігтися вугільним бункером та постояти на потязі (у кращих традиціях бойовиків минулого століття).





До нових зустрічей, юні дослідники!



P.S.   Всі експонати музею залишилися неушкодженими.