Математичні цікавинки в літній науково-профільній школі

Математичні цікавинки в літній науково-профільній школі Заняття в школах закінчились й почались канікули, а літня школа з математики розпочала свою роботу. З 6 червня вихованці Київської МАН, учні Школи юного науковця та учні загальноосвітніх закладів міста Києва долучилися до надзвичайно цікавих, несхожих на шкільні уроки, занять з математики.

За чотири заняття учасники літньої школи:

  • Дізналися про геометричні таємниці гуцульського орнаменту від Козак Валентини Іванівни, завідувачки відділення математики. Пані Валентина провела аналогію між узорами гуцульського орнаменту та перетвореннями у геометрії. Виявляється, гуцульський орнамент ‒ це узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, де залучені таки види перетворень: паралельне перенесення, дзеркальна симетрія, обертова симетрія відносно прямої та точки, гомотетія. На такі речі, ми, зазвичай, не звертаємо уваги.
  • Взяли участь майстер-класі по ЛОКСПОРТУ (зламування замків) від Авдєєвої Тетяни Василівни, старшої викладачки кафедри математичної фізики та диференціальних рівнянь ФМФ НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського». Як же це цікаво було розгадувати код, який ти забув і ніяк не можеш пригадати! Діти були в захваті!
  • Зрозуміли наскільки математика важлива, прослухавши лекцію «Математика та Друга світова війна», яку прочитав Лагодзінський Олександр Євгенійович, асистент кафедри математичного аналізу та теорії ймовірностей ФМФ НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського», молодший науковий співробітник Інституту математики НАНУ, вчитель математики. Виявляється, математика відіграла дуже важливу роль у Другій світовій війні.  Бо саме математики займалися створенням пристроїв механізації шифрування і дешифрування, тому що захист інформації від несанкціонованого доступу завжди був завданням не лише держави, а й багатьох приватних осіб. Діти після лекції спробували створити свій особистий код (шифрування).
  • Випробували свої сили у розв’язанні геометричних головоломок, які запропонувала Бігдан Олена Миколаївна, заступниця директора, вчителька математики ліцею «Наукова зміна». Геометричні головоломки навчають аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об'єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель, а саме головне, допомагають логічно мислити. Діти активно, наввипередки розв'язували головоломки від простих до підвищеної складності. Це був неймовірний драйв для мозку!

 

Версія для друку Опубліковано: 12 Червня 2024