Креативність VS блекаут

Креативність VS блекаут Випробування і складні обставини воєнного часу ‒ повітряні тривоги, знеструмлення, відсутність зв'язку ‒ ставлять нові виклики й перед освітнім середовищем. Історія знає безліч досвідів, коли освіта дітей і навіть вища освіта були в пріоритеті навіть під час активних бойових дій, так і ми не маємо права не використати найменші можливості розвиватися і продовжувати вчитися.

У Київській МАН відбуваються заняття за графіком і поза ним, все більше індивідуального підходу, гнучкості, кризового тайм-менеджменту, але безвідступно і з вірою в те, що Перемогу ми повинні зустріти розумнішими, освіченішими, кваліфікованішими ‒ собою кращими.

Проєкт відділення суспільних комунікацій “Креативність VS блекаут” покликаний не стільки дати нові навички з медіамайстерності (тому і буде цікавим усім, а не лише нашим вихованцям), скільки попрацювати над своїм емоційним інтелектом, пошукати в собі ресурси до творчості, розвантажити мозок незвичними вправами, а відтак відкрити йому можливості нових ідей.

Пропонуємо вам серію публікацій з різноманітними порадами, як використати час відсутності світла чи зв’язку, з користю для себе та свого емоційного здоров’я.

Ініціаторкою та авторкою вправ стала керівниця секції “Медіамайстерності”, журналістка та медіатренерка, професорка Київського та Познанського університетів Юлія Нестеряк. 

Отже, починаємо. Ставаймо кращими й до Перемоги!

  1. Чим зайнятися, коли немає світла й інтернету?

Існує чимало порад у соціальних мережах на такий прикрий випадок. Можна душевно спілкуватися при свічках, можна читати книжку чи писати листа до близької або навіть незнайомої людини…

Пропонуємо використати час для розвитку творчої уяви! Згідно із дослідженнями, представленими на Всесвітньому економічному форумі, попри те, що до 2030 року автоматизація роботів створить більше робочих місць, ніж вони витіснять, цінними залишаться творчі здібності та інноваційне мислення. Креативність не можна легко відтворити за допомогою новітніх цифрових технологій.

Спробуйте зробити так:

  1. Візьміть аркуш паперу й олівець чи ручку. Напишіть іменник, що починається на першу літеру вашого імені, і дієслово на першу літеру вашого прізвища. Поєднайте ці слова у змістовне речення. Використайте для цього першу асоціацію між двома словами, яка спаде вам на думку. Запропонуйте зробити теж саме тим, хто знаходиться з вами поруч: друзям, однокласникам, рідним чи просто незнайомцям. Поділіться створеними реченнями.

Вправу можна повторювати з новими парами слів. Для цього можна використовувати будь-які види словників.

  1. Намалюйте на аркуші кілька ліній, крапку, півколо, ламану лінію… Попросіть іншу особу домалювати малюнок, використавши асоціації, які виникли при першому погляді на ваш малюнок. Змініть ролі – нехай інша особа запропонує домалювати його проєкт малюнка.

Коли з’явиться інтернет, поділитися малюнками із друзями у соціальних мережах.

  1. Опишіть словами мелодію свого ранку. Використовуйте яскраві метафори та порівняння.

Якщо сумніваєтесь, що таке метафора – загляньте у підручник з української мови – отримаєте шанс краще підготуватися до уроку української мови чи ЗНО.

Версія для друку Опубліковано: 01 Грудня 2022