Завершують роботу літні профільні школи МАН

замальовуються, щоб закарбуватися
через зір і дію руки ...
усіма засобами потрібно
запалювати спрагу знань
і палку старанність до навчання».
Я.А. Каменський
Ось і підходить до завершення «Літо інтелекту-2013», в рамках якого працювали Всеукраїнські літні профільні школи Малої академії наук України. Вже четвертий рік поспіль юні науковці прагнуть потрапити до літніх шкіл МАН, щоб якомога продуктивніше попрацювати на науковій ниві.
Поєднання відпочинку та навчання вже стало доброю традицією, адже враження учнів від перебування у цих «наукових таборах» щороку стають все більш яскравими.
Цьогоріч учасниками літніх шкіл стали талановиті старшокласники з усіх куточків України − переможці ІІ етапу та учасники ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, серед них − і найкращі вихованці Київської Малої академії наук учнівської молоді.
В освітньо-оздоровчому марафоні Всеукраїнських літніх профільних шкіл МАН взяли участь:
Відіш Денис Іванович − учень 9 класу ліцею «Наукова зміна» /Всеукраїнська літня астрономічна школа;
Поваляєв Дмитро Володимирович − учень 10 класу НВК № 209 «Сузір’я» /Всеукраїнська пошукова історико-краєзнавча експедиція;
Нікітіна Анастасія Дмитрівна − учениця 10 класу спеціалізованої школи № 265 /Всеукраїнська літня школа природозбереження та біотехнологій рослин;
Крисюк Марина Володимирівна – учениця 10 класу ліцею податкової та рекламної справи № 21 /Всеукраїнська екологічна експедиція;
Федичина Катерина Валеріївна − учениця 10 класу гімназії «Консул» № 86 /Всеукраїнська літня школа журналістики;
Українець Єлизавета Сергіївна − учениця 9 класу СЗШ № 213 /Всеукраїнська літня філологічна школа;
Шевчук Євгенія Андріївна − учениця 9 класу гімназії № 191 ім. П.Г. Тичини /Всеукраїнська літня філологічна школа;
Гурневич Катерина Михайлівна − учениця 10 класу СЗШ № 23 /Всеукраїнська літня школа мистецтвознавства;
Яровий Сергій Олександрович − учень 10 класу СЗШ № 85 /Всеукраїнська літня школа мистецтвознавства;
Гордейчик Арсеній Євгенійович − учень 9 класу СЗШ № 80 /Всеукраїнська літня хіміко-біологічна школа;
Шатохін Олексій Віталійович − учень 8 класу ліцею «Голосіївський» № 241 /Всеукраїнська літня школа з робототехніки;
Кравець Дмитро Валерійович − учень 10 класу НВК «Домінанта» /Всеукраїнська літня фізико-математична школа;
Краштан Таміла Євгенівна − учениця 10 класу Політехнічного ліцею НТУУ «КПІ» /Всеукраїнська літня науково-технічна школа;
Тригодько Дмитро Ігорович − учень 10 класу СЗШ № 185 ім. Володимира Вернадського /Всеукраїнська літня школа інформаційно-телекомунікаційних технологій;
Процюк Дмитро Сергійович − учень 8 класу СЗШ № 50 /Всеукраїнська літня школа природозбереження та біотехнологій рослин.
Насичена програма заходів передбачала розвиток нахилів, здібностей та інтересів, інтелектуально-творчого потенціалу обдарованої учнівської молоді та пізнавальний відпочинок.
Перебуваючи у літніх академіях, наші вихованці відвідали різноманітні лекції, цікаві практичні заняття, майстер-класи та тренінги, працювали над творчими проектами, познайомились з видатними науковцями та спеціалістами за профільними напрямами, взяли участь в ознайомлювальних екскурсіях, працювали в сучасних наукових лабораторіях, побували у пізнавальних експедиціях, відвідали унікальні природничі й історично-краєзнавчі куточки нашої держави. Окрім плідної праці, обдаровані школярі мали ще й цікаве дозвілля, спілкувалися з однодумцями та майбутніми колегами.
Літнє навчання, практика та наполеглива робота за підтримки найкращих викладачів, фахівців та науковців стали важливим інформаційним джерелом для подальшої науково-дослідницької діяльності школярів.
Після перебування у літніх школах юні київські «академіки» з радістю поділились найбільш яскравими та захопливими враженнями:
Марина КРИСЮК
Експедиція по Дніпру
«В реальних умовах провести дослідження на такому сучасному обладнанні, ще й з таким професіоналом, знавцем своєї справи – це унікальний досвід для мене особисто, тому що зазвичай у школах є лише застарілі прилади, на яких повноцінні досліди не проведеш. Я є учасницею декількох всеукраїнських та міжнародних екологічних конкурсів, зокрема побувала в Китаї, проте у такій експедиції взяла участь вперше».
Анастасія НІКІТІНА
Літня школа природозбереження та біотехнологій рослин
«Я вже утретє відвідала Софіївку – Національний дендрологічний парк України, який знаходиться в Умані, але вперше – як учасниця літньої школи Малої академії наук. Із захопленням проводила кожен день, отримуючи дорогоцінні знання та набуваючи необхідних навичок для подальшої наукової роботи. Найбільше мене вразила можливість ознайомитись з новітніми лабораторіями та попрацювати у них. Адже не щодня буваєш на технічній базі або у лабораторії мікроклонального розмноження!».
Денис ВІДІШ
Астрономічна школа
«В астрошколі мені неймовірно сподобалось. Там гармонійно поєднується практика з теорією: вдень − лекції, вночі − спостереження. Окрім активних досліджень та наукових занять, мені закарбувалися в пам’яті лекції відомих науковців, які підтвердили їхній багаторічний досвід. Важливими були корисні поради від співробітників обсерваторії щодо написання практичної частини науково-дослідницької роботи.
Я провів цей літній час незабутньо, познайомився з однодумцями з інших міст, поділився враженнями та знайшов нових друзів».
Таміла КРАШТАН
Науково-технічна школа
«Мене вразив той високий рівень, на якому була підготовлена літня школа. Ми мали змогу не лише слухати лекції фахівців, а й навчитися працювати з новітнім обладнанням, багато чого я навіть не бачила раніше. Найцікавішим став експедиційний день, коли використання приладів вийшло за рамки стаціонарних лабораторних робіт. Не менш приємним було і оточення, серед якого було легко знайти нових друзів зі спільними захопленнями. Для мене літня школа стала прикладом того, як можна сумістити приємне та корисне».
Педагогічний колектив Київської Малої академії наук учнівської молоді та її вихованці висловлюють щиру подяку Національному центру «Мала академія наук України» за високий професіоналізм в організації та проведенні Всеукраїнських літніх профільних шкіл, завдяки чому наша обдарована молодь мала унікальну нагоду розвинути свої творчі здібності та пізнати найбільш значні досягнення сучасної української науки.