Участь МАНівців у основному етапі відбіркового туру VІІ Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін

щоб ми все життя розгадували її таємниці.
Леонід Сухоруков
23 листопада дві команди Київської МАН за допомогою сучасних інтерактивних технологій взяли участь у основному етапі відбіркового (дистанційного) туру VІІ Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін. За чотири години вони, працюючи незалежно одна від одної, виконали двадцять складних завдань, які виходять за межі шкільної програми, за п'ятьма категоріями: фізика, астрономія, географія, біологія, хімія. Питання експертів були представлені у формі відео- та фотодемонстрацій і вимагали від учасників високого рівня ерудиції, нестандартного мислення, широкого кругозору, вміння працювати в команді та знаходити міждисциплінарні зв'язки, творчих та лідерських здібностей, вміння швидко шукати та аналізувати інформацію, генерувати правильні рішення в умовах обмеженого часу.
Команда «ПриродоМАНіЯ» у складі шести учнів під керівництвом методиста відділення хімії та біології Л.В.Козюк працювала на базі Київської МАН. А команда «СуперМАН» у складі шести учнів під керівництвом О.В. Кагляк, завідувача кабінету відділення економіки, − на базі комп'ютерного класу спеціалізованої школи № 252 імені Василя Симоненка Оболонського району м. Києва. Керівництво цього навчального закладу створило всі умови для успішних попередніх тренувань та плідної роботи талановитих юних науковців у день Турніру.
Цікаво, що кожна команда Київської МАН складалася з учасників різного віку, освіти, статі, з різних навчальних закладів, які є експертами у різних науках та галузях знань. Саме такі команди фахівці вважають найефективнішими, здатними розробляти унікальні нестандартні рішення та вирішувати складні проблеми. Для учнів це був цінний досвід, оскільки переважна більшість змагань з науково-дослідницької роботи національного масштабу передбачає не командну, а лише індивідуальну участь, на відміну Турніру: конференції, конкурси, виконання та захист науково-дослідницьких робіт тощо.
Молоді дослідники повинні були розгадати справжні феномени і таємниці природи. Наприклад, учні змогли пояснити, чому дайвери, піднімаючись на поверхню із глибини, роблять зупинки, на відміну від дельфінів, які спливають миттєво; чому на українській арктичній станції «Академік Вернадський» нічого не можна залишати на снігу, особливо, предмети темних кольорів; чому вихлоп білого автомобіля має у експерименті білий колір, а темного – чорний і якого кольору буде дим у сірого авто; ідентифікували поведінку краба, який реагує на періодичний процес, пов'язаний із впливом на Землю сусіднього астрономічного тіла; впізнали, яке виробництво моделюють краплі розплавленого свинцю, що падають у склянку з холодною водою тощо.
Результати участі команд у основному етапі відбіркового (дистанційного) туру VІІ Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін та їхнє місце у загальному рейтингу будуть оголошені організаторами протягом двох тижнів.
За ґрунтовну підготовку молодих дослідників до відбіркового туру VІІ Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін висловлюємо вдячність колективу Київської МАН:
Курловій Зінаїді Олександрівні, завідувачу відділення наук про Землю;
Слободянюк Тетяні Володимирівні, завідувачу кабінету відділення наук про Землю;
Рудій Валентині Олексіївні, методисту відділення наук про Землю;
Ісаченко Олені Миколаївні, завідувачу відділення екології та аграрних наук;
Черненко Вікторії Юріївні, завідувачу відділення хімії та біології;
Щербакову Андрію Олександровичу, керівнику секції «Оптика та лазерна фізика»;
Баранському Олександру Ростиславовичу, керівникові секції «Астрономія та астрофізика».
Висловлюємо вдячність за організаційну допомогу у підготовці до VІІ Всеукраїнського Інтернет-турніру із природничих дисциплін нашим партнерам:
Преподобній Олені Олександрівні, директору спеціалізованої школи № 252 імені Василя Симоненка Оболонського району м. Києва;
Сергійчук Вікторії Валеріївні, вчителю фізики та астрономії спеціалізованої школи № 252 імені Василя Симоненка Оболонського району м. Києва;
Степанюк Валентині Сергіївні, вчителю інформатики спеціалізованої школи № 252 імені Василя Симоненка Оболонського району м. Києва.
Бажаємо учням потрапити до фінального етапу Турніру, а також продовжувати із захопленням вивчати природничі науки та брати участь у різноманітних командних та індивідуальних змаганнях, де вони можуть продемонструвати свої знання та розкрити свій потенціал!