Співробітники відділення економіки Київської МАН взяли участь у Sustainability Crash Course ONLINE зі сталого мислення та корпоративної соціальної відповідальності

Спікерами тренiнгу стали кращі українські та голландські експерти, що спеціалізуються на інноваціях, конкурентоспроможності малого та середнього бізнесу, сталості та розвитку стратегії, які готові поділитися своїми знаннями, досвідом та думками з українськими учасниками. Проте через пандемію та карантін захід перейшов у дистанцыйний формат.
23 березня 50 учасників - представники 29 бізнес-шкіл, акселераторів, інкубаторів та хабів з 11 міст України разом ыз нашими співробітницями вчилися у найкращих експертів вдосконалювати свої бізнес-моделі через відео-конференцію Zoom на англійській та українській мовах. З вітальним словом до учасників звернулися організатори інтенсиву:
- Марина Саприкіна, голова правління CSR Ukraine.
- Sammie GRUNTJES, Private Sector Development Advisor (PSD Toolkit), Netherlands Enterprise Agency
- Людмила Крижановська, Керівниця напрямку Проектів розвитку Львівської бізнес-школи УКУ
- Юлія Тарковська, старша спеціалістка з КСВ, SoftServe
Експерти поділилися своїм багаторічним досвідом та розказали:
✔про глобальні виклики та сучасні КСВ-тренди;
✔яка роль дизайн-мислення у прийнятті сталих рішень;
✔чому стале мислення є необхідним для корпоративної репутації;
✔чому розвиток стартап-екосистеми дасть можливість інноваторам приймати більш сталі бізнес-рішення;
✔як оновлена стала бізнес-модель допоможе змінювати світ.
Про те, як вести бізнес в складному світі, та як як дизайн-мислення може допомогти знайти сталі рішення розповіла Д-р Лізбет РЕЙСДЕЙК - директорка із зовнішніх та міжнародних питань на Бакалаврській програмі ділового адміністрування (BBA) «Глобальне управління проектами та змінами» у Віндесхеймському коледжі (WHC), старша наукова співробітниця на дослідницькій програмі «Соціальні інновації Віндесхейма» у Віндесхеймському університеті прикладних наук, Нідерланди. Вона зазначила:
✔Бізнес та освіта мають важливу роль у тому, щоб зробити наш світ кращим, більш стійким, всеосяжним та справедливішим світом, де кожен може жити в гармонії та процвітання.
✔Наша економіка багато в чому базується на максимізації прибутку для акціонерів, а не на врахуванні створення економічної, екологічної, соціальної та культурної цінності.
✔Сьогоднішня криза глибоко зачіпає всіх людей та сектори в глобальному масштабі. Це впливає на сферу охорони здоров’я, людей похилого віку, молодих людей, економіку, освіту, культуру тощо. Ми повинні вчитися з цієї кризи і дійсно критично змінювати спосіб ведення бізнесу.
✔Дизайн-мислення- це орієнтований на людину, спільний, творчий, ітеративний, тестовий та дослідницький підхід до розробки продуктів і послуг для вирішення складних проблем.
✔Дизайн-мислення складається з 5 етапів: співчуваємо, визначаємо, ідеюємо, прототипуємо і тестуємо.
У другій частині першого дня інтенсиву учасники зрозуміли, чому стале мислення необхідне для корпоративної репутації. Своїм досвідом поділилися українські компанії, які в рамках КСВ реалізують неймовірні проєкти.
Ольга Марчук, менеджерка з комунікацій компанії «Nestle» підкреслила:
- Ми віримо, що бізнес може створювати спільні цінності. У нас є модель, за якою ми працюємо «Бізнес для суспільства» (ми її називаємо Creative share value).
- Наша мета - сприяти здоровому майбутньому та покращити якість життя.
- Ми виробнича компанія, тому фокусуємося на зменшенні впливу на довкілля.
- В Україні в нас є проект “Абетка харчування” - програма для дітей в школах початкових класів. Саме в цей період формується звички харчування дітей, і ми можемо впливати позитивно (в проект залучено 1300 шкіл).
- Ми допомагаємо притулкам для тварин.Наші колеги можуть приходити в офіс зі своїми тваринами. Кожна собака має своє місце. Також реалізовуємо спільний проект з «HappyPaw» щодо формування відповідального ставлення до тварин.
- Nestle залучає стажерів на виробництва, та працевлаштовує найбільш мотивованих.
- Також є напрям для захисту довкілля. До 2025 року ми плануємо замінити наші упаковки. Це є критично важливим для безпеки людей.
Наталія Теленкова, керівниця комітету з питань КСВ в компанії Ernst&Young розповіла:
- Наша корпоративна культура будується на розвитку високоефективних команд. Ми даємо можливість кожному співробітнику відкрити свій потенціал.
- Наші послуги спрямовані на підвищення прозорості ринків і ведуть до покращення бізнесу в цілому. Це вагомий елемент нашої КСВ стратегії.
- Ми залучаємо до стейкхолдерів все суспільство.
- Ми вирішуємо соціальні проблеми через корпоративне волонтерство. Запущено EY Ripple (Даємо імпульс) - те, що ми робимо в повсякденній комерційній діяльності, можемо робити не з комерційною метою.
- Чотири основні напрямки КСВ компанії: послуги про боно, партнерство в сфері освіти, проекти для вразливої молоді, проекти для довкілля.
- 6 цілей сталого розвитку, де ми присутні: Ціль №4 Забезпечення якісної освіти, Ціль №5 Забезпечення гендерної рівності, Ціль №8 Сприяння сталому розвитку, Ціль №10 Скорочення нерівності, Ціль №12 Відповідальне споживання і виробництво, Ціль №17 Партнерство.
Данило Лавренок, директор департаменту комунікацій в компанії Енергоатом зазначив:
- Часто компанії в рамках своєї КСВ допускаються несистемності. Це не дозволяє досягти сталих результатів.
- Створюйте матрицю взаємодії зі стейкхолдерами.
- Говоріть правду.
- Три етапи підготовки до впровадження КСВ в компанії: аналіз своєї поточної діяльності, опитування очікувань зовнішніх та внутрішніх клієнтів, коригування своєї діяльності відповідно до очікувань.
- Основні напрями діяльності - Цілі сталого розвитку №7, №9, №13, але є і другорядні цілі.
- Один з головних напрямків роботи - є робота з персоналом. Також реалізовуємо освітні проекти, розвиваємо соціальну сферу в містах-супутниках, турбота про довкілля та екологію; корпоративне волонтерство.
Ольга Кудіна, спеціалістка з КСВ компанії Cocа-Cola Beverages Ukraine зазначила:
- КСВ є невід'ємною частиною ведення нашого бізнесу.
- Наші напрямки вибрані з огляду на потреби: розвиток молоді та упаковки.
- Проект “Youth Empowerment” для 11-класників - випускників дитячих будинків, що включає відкриття комп'ютерних класів, мотиваційні тренінги із залученням співробітників, онлайн-навчання на платформі ILearn. Наша мета - допомогти найбільш вразливим верствам успішно здати ЗНО, обрати професію і вступити в омріяні навчальні заклади.
- Три секрети успіху для реалізації КСВ-проектів: надійний партнер, довгострокова перспектива, актуальність для суспільства.
Ольга Тишко, голова профкому “Прикарпаттяобленерго” розповiла:
- 5 наших амбіцій КСВ - бути кращими для споживачів, громади, дбати про безпеку, екологію, та працівників.
- Основні напрямки діяльності: забезпечення надійного енерго розподілу, увага до персоналу, адаптація ветеранів АТО.
- Поради: враховуйте інтереси зацікавлених сторін, робіть моніторинг, налагоджуйте якісні комунікації.
- Швидко реагуйте на кризи та об’єднуйтеся.
Перший день Sustainability Crash Course успішно завершився! Наостанок учасники, представники бізнес-шкіл та хабів, зокрема і Київської МАН, визначили виклики, які стоять перед ними, розібрались, навіщо ми усі маємо мислити стало, як нам може допомогти дизайн-мислення у створенні нових ідей та надихнулись успішними кейсами представників/-ниць українського бізнесу! Готуємось то другого дня інтенсиву!