Соціально-правовий коучинг «Нові тренди формування світогляду суспільства та виклики інклюзії»

Соціально-правовий коучинг «Нові тренди формування світогляду суспільства та виклики інклюзії»


Ми прийшли в цей світ,

щоб допомагати один одному в нашій подорожі життям.

Вільям Джеймс

 


Доброта, толерантність, гідність – поняття безмежні. Добрі справи не вимірюються кількістю та не мають вікових рамок. Саме під цим гаслом відбувся соціально-правовий коучинг «Нові тренди формування світогляду суспільства та виклики інклюзії».

Організаторами заходу виступили: відділення філософії та суспільствознавства КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» та школа І-ІІІ ступенів № 218 Деснянського району м. Києва.

Із вітальними словами до учасників заходу звернулись: Тетяна Кот – завідувач відділення філософії та суспільствознавства КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», керівник секції «Правознавство»; Лариса Карчина – завідувач відділу навчально-виховної роботи КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», керівник секції «Педагогіка»; Оксана Конюшок – директор школи І-ІІІ ступенів №218 Деснянського району міста Києва. У своїх промовах вони наголосили, що однією із болючих тем сьогодення є соціалізація дітей з особливими потребами, зокрема з особливими освітніми потребами.

Інклюзивна освіта – це не заміна, а альтернатива навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Це можливість для них не лише навчатися разом з однолітками, а й жити в родинному колі. І це найпростіші, найелементарніші, але найважливіші потреби кожної дитини, які мають першочерговість для вирішення.

Партнер заходу, представниця благодійної організації «Право на щастя» проектний менеджер Марина Рибна презентувала власні напрацювання «Соціальна інклюзія на практиці». Сьогодні суспільство має першочергове завдання з’ясувати інтелектуальні, емоційні потреби молодшого та підліткового соціуму задля винайдення пропозицій щодо методів і форм навчання та соціалізації дітей з особливими потребами. Знайти саме ті методи викладання, які будуть якнайліпше застосовані та використані у шкільному та позашкільному освітньому середовищі.

Власна розробка, соціально-комунікативна гра «Знай свої права», яку залюбки провела аспірант Інституту економіко-правових досліджень НАН України, магістр права, методист Київської МАН Наталія Поліщук, припала до смаку наймолодшим школярикам. У ході гри розглядали поняття «права дитини», «особистість», «права і свободи», «Декларація прав дитини». Висловлювали свою точку зору та відстоювали її, аналізували та коментували почуту інформацію.

Безперечно, цікаво та емоційно захопливо зустріли імітаційно-рольову соціальну гру «Розгляд судових справ», яку блискуче провела вчитель історії школи І-ІІІ ступенів №218 Деснянського району міста Києва, старший вчитель Вікторія Пінчук.

За допомогою казкових героїв: Буратіно та Карабаса Барабаса, Снігової Королеви та Герди, Червоної Шапочки та Вовка, Мачухи та Попелюшки молодших школярів знайомили з основними правами дитини.

Дитинство – це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. 20 листопада 1959 року був затверджений важливий документ – Декларація прав дитини – міжнародна декларація, проголошена Генеральною Асамблеєю ООН, дії якої направлені на захист принципів та прав дитини. Наші права – це наш захист, вони з нами від народження і ми маємо їх знати для того, щоб вберегти своє життя і не скривдити інших.

Проведення та організація таких заходів є вагомою ланкою у процесі формування свідомості нової генерації українців. Отже, діалог розпочато. Запрошуємо всіх небайдужих до подальшого обговорення, пошуку нових шляхів та підходів.

 

Версія для друку Опубліковано: 03 Грудня 2018