Презентація проекту з музейної педагогіки

Презентація проекту з музейної педагогіки 24 квітня у приміщенні Національного музею літератури України відбулася презентація освітньо-культурологічного проекту «Музейна педагогіка в освітньо-культурному просторі Києва: проблеми, сьогодення, перспективи». Проект здійснюється в рамках міської комплексної цільової програми «Освіта Києва. 2019–2023 рр.» та підпрограми «Позашкільна освіта» КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» за підтримки Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Національної спілки краєзнавців України. У заході взяли участь науковці, музейники, освітяни Києва, представники органів місцевого самоврядування, громадських організацій та засобів масової інформації.

Відкрила зустріч фахівців директор КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» Ірина Поліщук, яка наголосила на важливості стратегії розвитку сучасної освіти наукового спрямування, формуванні її інноваційної моделі із пріоритетом розвитку освіченої та творчої особистості, відзначила роль музейної педагогіки в сучасному освітньому процесі.

З вітальним словом до учасників зібрання звернулася заступник директора Національного музею літератури України Раїса Сєннікова, яка розповіла про досвід роботи колективу музею з учнівською молоддю. Привітав аудиторію головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Олександр Сергієв, відзначивши, що міська комплексна цільова програма «Освіта Києва. 2019–2023 роки» орієнтована на створення єдиного освітнього простору з системою новітніх методів та засобів для розширення сприятливих умов та можливостей для всебічного розвитку молодої людини у відкритому освітньому просторі столиці та забезпечення професійного вдосконалення педагогів.

Презентуючи проект, заступник голови Національної спілки краєзнавців України, старший науковий співробітник Інституту історії України НАНУ, керівник секції історії України відділення історії КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», доктор історичних наук Руслана Маньковська зауважила, що Київська Мала академія наук учнівської молоді є моделлю позашкільного закладу ХХІ століття та середовищем для розвитку інтелектуальної молоді міста, зазначила актуальність проекту, йогосуспільну складову з утвердження гуманістичних цінностей і формування національної свідомості в молодого покоління, та освітньо-виховну, що передбачає інтеграцію інноваційних педагогічних технологій та музейних практик  в пізнавально-навчальний кластер позашкільної освіти для творчого розвитку та виховання особистості, формування «людини музейного типу». Конкретизуючи мету проекту з формування музейно-освітньої екосистеми Києва, Р. Маньковська акцентувала увагу нареалізації науково-педагогічного потенціалу музеїв у освітньому просторі Києва,розвитку пошукової та науково-дослідницької діяльності учнівської молоді, формуванні в покоління, яке підростає, потреби до «музейного спілкування». Серед очікуваних результатів доповідач звернула увагу на формування єдиного освітньо-музейного простору Києва для науково-дослідницької роботи учнівської молоді, отриманий досвід екскурсійної та лекційної діяльності в музеї,впровадження у навчальних закладах на загальноміському рівні «Музейного дня», створення інформаційного навігатора, промоцію напряму позашкільної освіти «Музейна педагогіка» та розробку Стратегії розвитку напряму «Музейна педагогіка» в Києві на 2020-2030 рр.

Завідувач відділу навчально-виховної роботи, керівник секції педагогіки відділення філософії та суспільствознавства КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» Лариса Карчина розкрила шляхи і можливості реалізації проекту, виділила заходи, які плануються на 2019 р.: науково-практичний семінар «Педагогіка дитинства: нове життя традиційних методик навчання і виховання в музейних практиках», соціально-педагогічний проект «Педагогіка позитиву  музейному просторі. Тематичний дискусійний клуб», розповіла про проектування музейного простору та створення музейно-освітніх програм. Педагог висвітлила форми учнівських практик в музейному просторі, зокрема таких, як науково-дослідницька діяльність, розробка пізнавально-освітніх маршрутів у місті Києві, створення учнівської музейної карти міста Києва, наголосила на комунікаціях в рамках проекту з музейними закладами та закладами загальної середньої освіти міста Києва, виділила проблему інклюзії в музейному просторі Києва.

Після презентації проекту учасники зібрання взяли активну участь в обговоренні. До дискусії долучилися генеральний директор Національного заповідника «Софія Київська», заслужений працівник культури України, заступник голови Всеукраїнської асоціації музеїв та заповідників УкраїниНеля Куковальська, директор Педагогічного музею України, кандидат педагогічних наук Олександр Міхно, доцент кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук Оксана Матвійчук, заступник директора з науково-методичної роботи Коледжу економіки права та інформаційних технологій Університету «КРОК», кандидат політичних наук, Ірина Рибак, віце-президент Всеукраїнської громадської організації «Ліга культури», кандидат педагогічних наук Віра Зоц, заступник директора спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови № 85 міста Києва Олена Линчак. Доповідачі позитивно оцінили основні положення проекту, відзначили його актуальність та важливість для сучасної учнівської молоді, поділилися напрацьованим досвідом з музейної педагогіки, висловили пропозиції щодо необхідності налагодження координації в діяльності навчальних закладів та музеїв Києва, урізноманітнення форматів цієї співпраці тощо.

Сучасна музейна педагогіка спрямована на дієву взаємодію музею та юних відвідувачів, встановлення тривалих і різноманітних контактів з ними.Музей пропонує учнівській молоді проведення в музейній експозиції з пізнавальною метою навчально-освітньої діяльності для отримання спеціальної інформації, здійснення досліджень з використанням музейних фондів та бібліотеки, організацію інтелектуально-творчого дозвілля та здійснення професійної орієнтації.  

 

Версія для друку Опубліковано: 25 Квітня 2019