Право інтелектуальної власності. Що ми про нього знаємо?

Право інтелектуальної власності. Що ми про нього знаємо? 10 грудня у гімназії № 143 Оболонського району відбувся спільний лекційно-презентаційний захід відділення філософії та суспільствознавства Київської Малої академії наук учнівської молоді та державного підприємства «Український Інститут промислової власності». Сучасність вимагає від нас використання в освітній та навчальній діяльності методів прийняття еволюційних рішень. В Україні внаслідок постійних реформ, посиленої комерціалізації та відсутності системи прогнозування потреби у фахівцях різних галузей економіки система освіти не забезпечує відповідності підготовки кадрів суспільним викликам. Нині проблема підготовки фахівців з питань інтелектуальної власності, а також розширення наших знань у цій сфері постало дуже гостро. А тому є на часі й потребують щонайменше висвітлення та усвідомлення такі питання, як:


•        авторське право і суміжні права – загальні поняття та принципи;



•        промислова власність – загальні поняття та принципи;



•        реєстрація прав на об’єкти інтелектуальної власності;



•        умови правомірного створення та використання об’єктів авторського права, зокрема комп’ютерних програм;



•        боротьба з піратством в Україні.



У ході зустрічі із доповідями виступили: Пужайло В.Ф., головний фахівець відділення інновацій Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), тема: «Поняття авторського права як складової права інтелектуальної власності»; Гончаренко В.Ю., головний фахівець відділення інновацій Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), тема: «Поняття права промислової власності як складової права інтелектуальної власності»; Арданов О.Є., начальник відділу нормативно-правового забезпечення у сфері авторського права та суміжних прав, Державна служба інтелектуальної власності, тема: «Дотримання авторського права у сфері програмного забезпечення».



Право інтелектуальної власності тісно пов’язане з багатьма іншими галузями права. Можливо, варто запровадити у школах предмет, який давав би уявлення про інтелектуальну власність та авторські права, тоді б учні заздалегідь могли обрати для себе перспективну та цікаву професію у цій царині.



У даний час значення інтелектуального і творчого людського потенціалу значно зростає, він вкрай необхідний в Україні, і це обумовлюється не тільки зростанням глобальної конкуренції на міжнародному рівні. Дуже важливим є формування та зростання прошарку наукової інтелігенції, що насамперед створює умови для наукової спадкоємності в поколіннях і має стати  для юних дослідників пріоритетом як у навчанні, так і у подальшій професійній діяльності.



Відділення філософії та суспільствознавства Київської Малої академії наук учнівської молоді висловлює щиру вдячність:



Тросюк Світлані Дмитрівні – директору гімназії  № 143 та Чосі Оксані Михайлівні – заступнику директора з навчально-виховної роботи за співучасть в організації та проведенні заходу.



Версія для друку Опубліковано: 14 Грудня 2015