Побачила світ наукова стаття співробітників відділення економіки Київської МАН

Побачила світ наукова стаття співробітників відділення економіки Київської МАН 25-29 вересня у смт Гаспра (АР Крим) відбулася міжнародна науково-практична конференція «Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави», організаторами якої виступили Національна академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини та Національний центр «Мала академія наук України». У роботі конференції взяли участь завідувач відділення економіки Київської МАН Мамедова Наталія Іванівна та завідувач кабінету Кагляк Олена Володимирівна. Вони підготували наукову статтю на тему: «Проектування та формування розвивального середовища обдарованої особистості у відділенні економіки КМАНУМ» до публікації у щомісячному науково-практичному педагогічному журналі «Освіта та розвиток обдарованої особистості» № 3-4 (серпень-вересень) 2012 року, виданому за матеріалами конференції.


У статті педагоги обґрунтували необхідність та значення створення розвивального середовища обдарованої особистості у позашкільних навчальних закладах України, систематизували ефективні форми та методи його реалізації. Було зазначено також, що вищеназвана діяльність є необхідним, важливим, складним, кропітким та довготривалим процесом, від якого виграють як обдаровані учні та їх наставники, так і держава в цілому.



Розвивальне середовище обдарованої особистості, на думку Мамедової Н.І. та Кагляк О.В., виступає сукупністю чинників та умов, факторів, явищ та процесів, які стимулюють учнів до всебічного гармонійного набуття та удосконалення загальних та спеціальних знань, вмінь, навичок, моделей поведінки та особистих якостей (компетенцій).



Автори виділили та систематизували сім основних компонентів, з яких складається розвивальне середовище для талановитих та обдарованих учнів у відділенні економіки Київської Малої академії наук учнівської молоді і представили їх у вигляді рис.1. Аналітичною базою стала участь у 2011-2012 навчальному році 1336 старшокласників столиці у 29 спеціалізованих заходах економічного характеру.



Очевидно, що для більшої ефективності розвивального середовища обдарованих учнів потрібно застосовувати одночасно всі зазначені вище компоненти і оптимально їх комбінувати між собою, щоб забезпечити гармонійний баланс між знаннями, вміннями та навичками.





Рис. 1. Основні компоненти розвивального середовища для обдарованих учнів у відділенні економіки Київської Малої академії наук учнівської молоді



 



Висловлюємо вдячність Інституту обдарованої дитини НАПН України в особі Фірсової Міли Олександрівни за надану можливість взяти участь у міжнародній науково-практичній конференції та опублікувати результати багаторічної педагогічної діяльності  у науково-практичному журналі.



Учнів та педагогічних керівників, які бажають опинитися у розвивальному середовищі, створеному педагогами відділення економіки, а також потенційних ділових партнерів, які прагнуть допомогти у вдосконаленні та реалізації його компонентів, просимо телефонувати за номером 096-309-04-91 до Кагляк Олени Володимирівни.



Версія для друку Опубліковано: 19 Жовтня 2012