Маленькі науковці дізналися, яку вагу має повітря – і не тільки це!
13 листопада відбулося чергове заняття за проектом «Вчимося бути дослідниками» з групою дітей, що відвідують «Школу юного науковця» другий рік. На цьому занятті ми вчилися думати і діяти, як науковці: робити припущення, спостерігати, давати пояснення явищам. Пригадали деякі наукові терміни (гіпотеза, наукове спостереження) та що вони означають. Все це діти робили, ставлячи невеличкі досліди, які демонстрували дію закону Бернуллі: як буде рухатися горизонтально розташований аркуш паперу, якщо сильно подути над ним? що сповільнює падіння «вертунчика» (його діти зробили тут же на занятті)? як надути сміттєвий пакет одним подихом і чому це можливо? тощо. На цьому занятті діти узнали, яку вагу має повітря, вирахували, скільки буде важити повітря в приміщенні певного розміру. Усі ці досліди і розрахунки стали основою домашнього завдання. Ми також вчилися рефлексувати, тобто усвідомлювати свій новий досвід, знання, емоції. Для цього по завершенню заняття діти відповіли на запитання: що нового вони узнали? Що їм найбільше сподобалося? А ще Філіпп Грицан поділився, як завжди, чудовими ілюстраціями виконання домашнього завдання, отриманого на попередньому занятті: що буде з квіткою, якщо помістити її розщеплене стебло у дві різні склянки води, в одній із яких вона підфарбована барвником?