Інтегроване заняття відділень наук про Землю, хімії та біології

Інтегроване заняття відділень наук про Землю, хімії та біології 11 червня у відділеннях наук про Землю, хімії та біології Київської МАН відбулось інтегроване практичне заняття в рамках літньої комплексної практики. Керівник секції географії та ландшафтознавства Слободянюк Тетяна Володимирівна детально розповіла юним науковцям про ландшафтний парк острова Гідропарк, його історію і сьогодення. Учнів зацікавили представники рослинного і тваринного світу острова. Заслужений природоохоронець України Ліпінський В’ячеслав Миколайович розповів про історію створення систематичних гідрологічних спостережень на Дніпрі, сучасний стан головної річки держави, про роботу, яку проводять на 120 гідрологічних постах її басейну.


Учні дізналися про багаторічні спостереження за станом та режимом Дніпра біля Києва, ознайомилися із приладами, які вимірюють коливання рівня води у найбільшій річці України, та приладами, що фіксують режим температури та опадів.



В’ячеслав Миколайович відповів на запитання юних дослідників про стан води в Київському водосховищі та Дніпрі після Чорнобильської аварії; про те, які метеорологічні спостереження проводять для визначення та прогнозування гідрологічного режиму річки і чи змінився режим Дніпра після побудови Київського та Канівського водосховищ.



Григорій Володимирович Кримець, асистент кафедри технології неорганічних речовин та загальної хімічної технології  ХТФ НТУУ «КПІ імені Iгоря Сікорського», кандидат технічних наук, проводив для учнів дослідження аналізу якості води.



Для експерименту було взято зразки води бутильованої, зі свердловини на території Гідрологічного посту, води з кювету, що біля дитячої поліклініки  Дніпровського району Києва, та зразок води з річки Дніпро.



Григорій Володимирович розповів про органолептичні та основні показники експрес-аналізу води. Було проведено аналіз рН показника, солевмісту , загальної жорсткості та лужності води. Учні із задоволенням взяли участь в обговоренні та проведенні дослідження, використовуючи інструкцію та перекладаючи її з англійської мови, почергово пробуючи власноруч провести експеримент, виявити правильні показники, описати та порівняти результати.



Зі всіх зразків води показники виявились у межах норми, лише варіював окисно-відновний потенціал та показник солевмісту. Виявилось, що за рН-показником найбільш відповідає встановленим нормам вода зі свердловини на території Гідрологічного посту, у неї виявлено найбільший солевміст. Найменший солевміст – у воді з річки Дніпро, решта показників в межах норми.    



Також учнів зацікавила природа острова Гідропарк, різноманітна багата рослинність, яку в подальшому можна використати для створення гербаріїв та у власних наукових дослідженнях.



МАНівці детально розглянули пошкоджені дерева, їх збудників, шкідників на території острова та обговорили, які існують методи боротьби з ними. Практика виявилась комплексною та узагальнювальною, мала різні профільні напрямки.



 



 



 



 



Версія для друку Опубліковано: 12 Червня 2018