Екскурсія учнів відділення економіки до ресторану компанії «McDonalds»

Під час екскурсії юні науковці дізналися про основні аспекти діяльності компанії МакДональдз у світі та в Україні: її історію; географію; товарну, цінову та кадрову політику; найбільші досягнення та принципи корпоративної соціальної відповідальності. Учні вперше спробували себе у ролі справжніх вибагливих ревізорів, які прискіпливо та об’єктивно оцінюють на відповідність власним критеріям потенційного клієнта стандарти роботи відомого ресторану, зокрема: систему контролю якості та безпеки продуктів; швидкість обслуговування та якість страв; умови зберігання готової продукції; ступінь чистоти на кухні; майстерність співробітників; принципи роботи з постачальниками; ефективність організації робочих процесів. Молоді дослідники разом з менеджером відвідали усі, без виключення, службові та робочі приміщення ресторану: ділянку приготування м’яса для бургерів на грилі; станцію заправки і тостерів; ділянку приготування страв з курки, риби та картоплі у фритюрі; станції приготування кави, соків, газованих напоїв та морозива; холодильник, морозильник та складське приміщення; ділянку для миття обладнання; ділянки сервісу та МакДрайв; кімнату для відпочинку працівників. Ба більше, вони змогли поставити менеджеру будь-які запитання про діяльність компанії МакДональдз у світі та Україні, навіть складні та провокаційні, і одержати відверту, розгорнуту та детальну відповідь.
Конкурентними перевагами компанії МакДональдз, на думку менеджера ресторану, є такі складові: найвищі стандарти якості, чистоти, гостинності, точності видачі і збору замовлення, швидкості обслуговування. Основними складовими системи стимулювання персоналу у ресторанах МакДональдз виступають: повне виконання всіх умов Кодексу Законів про працю України; надання соціального пакету; щорічний дворазовий перегляд заробітної плати; можливість швидкого кар’єрного зростання від працівника станції до директора ресторану; безкоштовне професійне навчання; система премій; безкоштовне надання уніформи та шкіряного взяття; знижка на продукцію ресторану у розмірі 50%; можливість безкоштовно замовити 5 напоїв під час зміни; проведення корпоративних вечірок кожні півроку; нагородження працівників, які пропрацювали у компанії 1 рік, 3, 5, 10, 15, 20, спеціальними відзнаками та подарунками; медична страховка; створення дружнього мікроклімату у колективі.
Щира та гостинна атмосфера, яку створила Олена Володимирівна Гальчак, її харизматична особистість та вражаючі демонстрації звичайних робочих процесів у ресторані справили на вихованців Київської МАН незабутнє враження.Так, наприклад, учні побачили, як смажать ідеальні кружечки чистої яловичини у власному соку на тефлоновому двосторонньому грилі без додавання жиру. Вони оцінили ефективність впровадження спеціальних кухонних «пістолетів» та дозаторів для нанесення точної порції соусу, гірчиці та солі з перцем на бургери. Важливо, що працівники компанії працюють з м’ясом в одноразових рукавицях, щоб не допустити перехресного зараження, працюючи з іншими видами продукції.
На ділянці фритюрної продукції учні помітили, що компанія використовує інструменти різних кольорів для роботи з кожним видом продуктів, а також окремі ємкості для фритюру згідно корпоративних стандартів. Менеджер продемонструвала систему автоматичної фільтрації фритюру та провела експеримент з використання спеціальних тест-смужок для визначення необхідності його заміни.
Юні науковці були вражені рівнем автоматизації виробництва. Вони звернули увагу, що автоматизована система безпомилково прораховує, скільки замовлень може бути продано у даному ресторані за годину, виходячи зі статистики за попередні 6 тижнів, і демонструє результат на спеціальних моніторах, які розташовані на кухні. Це оптимізує використання ресурсів персоналом та мінімізує продуктові втрати. Спеціалізовані автоматизовані машини у ресторані МакДональдз миттєво виготовляють та фасують кавові та газовані напої, соки, морозиво. Завдяки такій стандартизації та оптимізації багатьох процедур в кожному ресторані, видача замовлень будь-якому клієнту відбувається не пізніше, ніж через 210 секунд або три хвилини після його здійснення. Побачили юні економісти і роботу ділянки МакДрайв, яка обслуговує виключно автомобілістів. Працівники приймають замовлення у спеціальних навушниках та бачать гостя через спеціальні камери спостереження.
Велике враження на вихованців Київської МАН справила система таймерів зберігання готової продукції. Менеджер та працівники у них на очах спокійно викидали апетитну, на перший погляд, продукцію, яку клієнти не встигли придбати протягом визначеного компанією часу зберігання, наприклад, 10 хвилин після виготовлення. МАНівці дізналися, що близько 0,6% продукції на день, термін реалізації якої закінчився, безжалісно списується і компанія має договір на утилізацію цих відходів.
Ніщо не могло зупинити юних економістів у бажанні дізнатися більше про всі аспекти роботи компанії. Сміливо зайшли вони і до величезного холодильника з температурним режимом +3 градуси Цельсія, де зберігаються молоко, морозиво, помідори, салати, сир, яйця. З цікавістю зазирнули вони і у наступну кімнату морозильника з температурою -22 для заморожених напівфабрикатів. Не оминули увагою і складське приміщення для зберігання продукції, яка не вимагає особливого температурного режиму, наприклад, чаю, стаканчиків, пакетиків з цукром, паличок для напоїв.
Сподобалися учням і високі стандарти чистоти у ресторані МакДональдз. Зокрема, основною вимогою участі в екскурсії була відсутність інфекційних захворювань у дітей, також їм не дозволялося мати ювелірні прикраси та годинники, особисті речі і верхній одяг з собою, волосся мало бути прибране. Окрім цього, кожен екскурсант повинен був одягнути виданий менеджером спеціальний стерильний одноразовий комплект одягу: халат, бахіли та шапочку. Після того, перед відвіданням кухні, кожен вихованець протягом 20 секунд вимив руки дезінфікуючим засобом, як це роблять працівники компанії. Побачили учні і ділянку, де миється обладнання методом трьох ванн з використанням посудомийної машини.
Наостанок менеджер ресторану гостинно надала юним економістам можливість безкоштовно продегустувати приготовлене на грилі м'ясо для гамбургерів, будь-які основні страви ресторану на вибір, а також напої та десерти. Учні залишилися під глибоким враженням від побаченого та почутого під час екскурсії до світового лідера у галузі закладів швидкого обслуговування. Їх зацікавила перспектива обрати ринок ресторанного бізнесу та компанію МакДональдз об’єктом майбутніх власних науково-дослідницьких робіт.
Керівництво відділення економіки висловлює вдячність:
Олені Володимирівні Гальчак, менеджеру ресторану МакДональдз № 73–Осокорки, – за змістовну, всебічну та прозору демонстрацію роботи закладу;
Людмилі Вікторівні Безпалій, заступнику директора з навчально-виховної роботи, методисту Слов’янської гімназії, – за допомогу в організації заходу;
Людмилі Анатоліївні Антонюк, викладачеві та класному керівнику Слов’янської гімназії, – за супровід групи учнів.