Цикл лекцій у рамках курсів «Наукова грамотність»

Цикл лекцій у рамках курсів «Наукова грамотність» Упродовж тижня у приміщенні Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України було зачитано цикл лекцій у рамках курсів «Наукова грамотність». Лекції проводила доктор психологічних наук, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Антонівна Найдьонова. Розглядалися питання мотивації школярів до наукової діяльності тапроблеми агресії дітей в інтернеті.


На першій лекції на тему «Мотивація школярів до наукової діяльності» Любов Антонівна зазначила, що сучасна система освіти повинна бути націленою на допомогу школярам проявити себе, створити умови сатисфакції їхніх інтелектуальних потреб, формування наукових поглядів на світ. Стимулювання і мотивація навчальної діяльності полягають у взаємодії вчителя і учнів, що забезпечує необхідну мотивацію навчальної діяльності школярів.



Серед шляхів формування в учнів стійкого інтересу до наукової діяльності Л.А. Найдьонова виокремила такі: навчання, що захоплює; різноманітні форми і методи, що характеризують позашкільну освіту; новизна навчального матеріалу; створення ситуації успіху, а також позитивний мікроклімат у відносинах учень – вчитель; особистісний підхід до організації навчального процесу; оприлюднення досягнень юного дослідника на конференціях, виставках та інших заходах.





Тематика другої лекції була присвячена проблемі виявлення в дитячому середовищі ситуацій кібер-буллінґу, порівняння їх із ситуаціями фізичного цькування і психологічного терору без опосередкування новітніми технологіями. Лекторка навела найвідоміші приклади кібер-буллінґу, роз’яснила присутнім причини виникнення цих негативних явищ, запропонувала способи подолання і напрями профілактики, приділила увагу правилам проведення бесід з батьками тих дітей, що потрапили в ситуацію жертви, стали кібер-буллерами. Насамкінець Любов Антонівна зазначила, що знищити повністю кібер-буллінґ, як і традиційний дворовий дитячий буллінґ в його мінімальній формі, принципово неможливо, але це не значить, що дорослі можуть ігнорувати це явище, відсторонюватись від регулювання підліткових конфліктів.



Присутні залишилися задоволеними циклом лекцій, які були цікавими та інформативними. Після завершення учасники заходу ставили багато запитань, включаючись у жваву дискусію.



По закінченні циклу лекцій всі учасники заходів у рамках курсів «Наукова грамотність» отримали сертифікати.



 



Версія для друку Опубліковано: 03 Листопада 2017