Навчально-педагогічна майстерня «Історії успіхів»

Навчально-педагогічна майстерня «Історії успіхів» У відділенні філософії та суспільствознавства відбулась цікава та натхненна зустріч під час роботи навчально-педагогічної майстерні «Історії успіхів». Вихованки Надія ШМИРКО та Марія КОНОВАЛЕНКО, учениці 10 класу Ліцею № 306, ділились своїми власними історіями становлення, набуття знань/навичок/вмінь. Ділились своїм шляхом, який для кожної, став справжньою історією успіху.

Немає узагальненої еталонної формули успіху. Успіх, це щось виключно унікальне: відчуття, емоція, кроки, надбання, визнання тощо. Успіх не вимірюється у кілометрах, годинах, кілограмах, грошах, чи нагородах. Успіх – це досягнення поставленої мети, результат зусиль, який приносить задоволення, радість і відчуття значущості. Іноді це маленькі особисті перемоги, про які ніхто не знає, але які змінюють тебе зсередини.

Для Надії ШМИРКО такою особистою перемогою стала участь у Науково-практичній конференції EduMUN’25 ‒ «Модель ООН», проєкті, де школярі можуть спробувати себе в ролі дипломатів, обговорюючи реальні глобальні проблеми.

Під час розповіді, Надія поділилась із якими переживаннями та страхами вона стикнулась початково, як долала свої сумніви, відшукувала  бажання спробувати щось нове. Адже, спершу ідея здавалася майже нереальною: це ж виступати, дискутувати з однолітками, представляти іншу країну, відстоюючи позицію, яка зовсім є відмінною від власної. 

Підготовка вимагала чимало зусиль. Довелося ретельно зануритись у міжнародні документи, аналізувати позиції держав, шукати шляхи вирішення складних світових викликів. Вчитись аргументувати, слухати, домовлятися, враховувати та поважати думку інших. Вчитись бути командним гравцем, створювати рішення.

Ось, що сама Надія говорить: «Цей досвід змінив мене. Мені це було вкрай необхідним. Я вчусь бути впевненою, долати сумніви, боротись зі своїми страхами.  Я відчула себе дійсною вагомою частиною команди, набула сміливості пропонувати нові рішення, брати відповідальність. Це було непросто, але, можливо мій досвід знайде відгук та допоможе тим, хто ще не віднайшов у собі сили. Тепер я впевнена і знаю, що кожен може впливати на світ – якщо має сміливість говорити й слухати. Сьогодні, я з гордістю кажу: це – моя історія успіху. Не тому, що я перемогла когось, а тому, що перемогла свої сумніви. І тепер точно знаю, коли відкриваєш для себе нові горизонти, вони стають частиною тебе.»

Для Марії КОНОВАЛЕНКО, особиста історія успіху – дослідження питання «Особливості реабілітації учасників бойових дій». Питання болюче, чутливе. Рідні Марії є учасниками бойових дій. Під час розповіді Марія розповіла, як вона занурилась у цю тему.

Багато захисників України повертаються з пораненнями, які потребують тривалого лікування. Медична реабілітація включає фізіотерапію, масажі, заняття з реабілітологами, а також використання сучасних протезів і роботизованих систем. Але на жаль не все, що повинно робитись для захисників, насправді робиться. І, якщо з медичною складовою і лікуванням ще більш-менш позитивна динаміка, то питання психологічної реабілітації, соціальної – процес набагато триваліший. На жаль іноді й захисники та захисниці, й суспільство – не завжди готові до складних процесів відновлення та взаємної адаптації. 

«Реабілітація – це спільна справа. Це завдання для всіх нас. Прості слова «будь ласка», «дякую», пропозиції участі, ненав’язливої допомоги, небайдужість – це теж частина реабілітації. Адже повернення з війни тих, хто ціною власної безпеки, здоров’я нас захищав, даючи нам можливість навчатись, жити, бачити ранок, не має бути тільки їхньою справою. Це той новий етап, початок нового шляху, який кожен захисник і захисниця проходять разом із суспільством. І ми всі повинні мати сміливість і бажання допомогти зробити цей шлях легшим.»

Відділення філософії та суспільствознавства висловлює глибоку вдячність Ліцею № 306 за щире партнерство, співпрацю, спільні просвітницькі ініціативи.

Робота навчально-педагогічної майстерні «Історії успіхів» відбувається в межах циклу наукових зустрічей відділення філософії та суспільствознавства «Шлях в науку».

Версія для друку Опубліковано: 27 Жовтня 2025