Наближається до завершення заняття в нашій літній школі з хімії
Спочатку відбулася лекція на тему «Теорія електролітичної дисоціації. Рівновага в розчинах електролітів», де було акцентовано на тому, що сучасна теорія електролітичної дисоціації складалася на основі гіпотези Арреніуса про розщеплення молекул на іони, гідратної теорії Менделєєва, яка стверджувала, що розчинена речовина обов’язково вступає у хімічну взаємодію з молекулами розчинника, і робіт Каблукова, присвячених сольватації іонів. Також був розглянутий механізм електролітичної дисоціації.
З умовами перебігу реакцій обміну між розчинами електролітів, напрям яких визначається здатністю іонів утворювати малорозчинні сполуки, малодисоційовані сполуки та газоподібні речовини, що виводяться із зони реакції, учні ознайомилися за допомогою виконаних дослідів.
Також юні дослідники потренувалися складати рівняння реакції обміну у повній та скороченій іонній формах і переконалися, що скорочене іонне рівняння – це більш загальний спосіб опису процесів, що відбуваються у розчинах електролітів. Такі рівняння показують дію чинників необоротності та напрям довільного зміщення іонної рівноваги.
Друга лекція була присвячена темі «Гідроліз солей. Рівновага процесів гідролізу», де розглядались питання, що таке водневий показник рН та які значення він має у різних середовищах, чому відбувається гідроліз і коли гідроліз супроводжується зміною pН розчину.
Для закріплення матеріалу учні виконали лабораторну роботу на тему «Визначення рН розчинів. Дослідження гідролізу солей», у процесі виконання якої спочатку встановили забарвлення індикаторів у різних середовищах та простежили залежність характеру середовища розчинів від природи солей, а потім за забарвленням індикаторів встановлювали відповідність між формулою солі та середовищем її водного розчину.
Ми раді бачити, як наші молоді дослідники розвивають свій потенціал і роблять свої перші кроки у світі науки. Сподіваємося, що отриманий досвід буде для них корисним та надихне на подальші наукові досягнення.