Мінікурс для ВундерМАНів «Математика – це творчість»

Мінікурс для ВундерМАНів «Математика – це творчість» Мінікурс з математики обсягом у шість занять по справжньому захопив учасників студії «ВундерМАНи», адже математика це не просто сухі формули, це творчість, процес пошуку істини, розв'язання складних задач шляхом логічних висновків, абстрактного мислення та побудови нових структур, що вимагає уяви та інновацій, як у мистецтві, музиці, архітектурі чи програмуванні, де вона слугує інструментом створення та розуміння красивих закономірностей.

Кожне заняття це окремий простір для розвитку мислення, де спікер, завідувачка відділення математики Валентина Козак розповіла про:

  • Круги Ейлера – простий і наочний спосіб показати, як групи взаємодіють одна з одною.
  • Принцип Діріхле – фундаментальний комбінаторний принцип, який стверджує: якщо у вас є більше об'єктів (кроликів, голубів), ніж контейнерів (кліток, ящиків), то принаймні один контейнер міститиме більше одного об'єкта. 

 

Також були задачі на логіку, де не всі говорять правду. Це класичні головоломки, які перевіряють вміння аналізувати суперечливі твердження, виявляти суперечності та знаходити істину, що вимагає точного застосування логіки висловлювань.

Під час прогулянок з графами юні учасники мінікурсу відкрили для себе поняття графів (малюнки (геометричні конфігурації), які складаються з точок і ліній, що з'єднують ці точки). Пробували зобразити «Шаблю Магомета» одним розчерком пера; та не відриваючи олівця від паперу, намалювати «розпакований лист».

У задачах на зважування учні шукали способи, за якими за допомогою декількох зважувань на шалькових терезах без гир можна виявити предмет, що  відрізняється від інших вагою.

Ще учасники навчалися, як правильно грати, щоб вигравати. Відкрили для себе теорію ігор – математичний метод вивчення оптимальних стратегій в іграх (процес, в якому беруть участь дві та більше сторін, що ведуть боротьбу за реалізацію своїх інтересів. Кожна зі сторін має свою мету і використовує деяку стратегію, яка може вести до виграшу або програшу, – залежно від поведінки інших гравців).

Юні учасники активно брали участь у розв'язуванні задач на кожному занятті та ще й залюбки брали завдання додому.

Виявляється, що математика може бути не тільки цікавою, а й захопливою!

До зустрічі на наступних заходах відділення математики!

Версія для друку Опубліковано: 24 Грудня 2025