Участь юного економіста у Всеукраїнській літній наукової школі з основ дистанційного зондування Землі.

За ці кілька днів учасники на платформі Zoom навчилися не тільки моніторити зміни у власному місті/селі на космознімках, а відчули себе в ролі науковців й проводили серйозні дослідження – оцінювати наслідки лісових пожеж, моніторити повені чи екологічні катастрофи і т.п. Метою школи було формування навичок роботи з відкритими супутниковими даними та застосування даних дистанційного зондування Землі у своїх наукових дослідженнях.
Теми практичних занять звучали переконливо:
- Робота зі знімками високої роздільної здатності в програмі Google Earth Pro. Тематичне картографування в програмі Google Earth Pro (на прикладі дослідження обміління Аральського моря/або виявлення сміттєзвалищ Києво-Святошинського району Київської області). Методика створення карти.
- Знайомство з EO browser. Дослідження наслідків надзвичайних ситуацій (на прикладі оцінки наслідків лісової пожежі). Дослідження зміни урболандшафтів на прикладі розбудови (зростання) м. Києва.
- ДЗЗ на варті екологічних проблем. Як люди змінюють Землю? Ресурс GIOVANNI. Аналіз динаміки концентрації NO2 та CO2. Аналіз кореляції температури водної поверхні та цвітіння води у Чорному та Азовському морях.
Лекторами школи були:
- кандидатка педагогічних наук Світлана Бабійчук;
- кандидатка технічних наук Ольга Томченко;
- кандидатка сільськогосподарських наук Тетяна Кучма;
- методистка лабораторії "ГІС та ДЗЗ" Лілія Юрків;
- методист лабораторії "ГІС та ДЗЗ" Владислав Голод.
Даний курс, за словами хлопця, дав йому можливість засвоїти три комп'ютерні програми, які дозволяють у хронології за п'ятдесят років відстежувати стан антропогенних об'єктів на поверхні Землі. Усі матеріали для програм отримано зі супутників, Теодор засвоїв технічні особливості передачі даних з них і сам спостерігав, як тануть льодовики, бачив на власні очі зміни клімату у динаміці за десять років, як збільшення температури на один градус призвело до зменшення об'єму льодовиків на 30%. Проект з визначення площі лісів та звалищ ще виконується.
Усім би таких канікул! Наочно побачити зміни у природі та отримати такі знання можливо тільки з МАН! З вдячністю до педагогів за серйозну працю.